Back to main page
Guest book
2016    2015    2014    2013    2012    2011    2010    2009    2008    2007    2006    2005    2004    2003    2002

Marcel Tot
31. 12. 2007, 19:04:21

nevím si už rady,mám BMW e36 316i typ m43 rok 1997,ukazatel teploty a paliva my ukazuji nesmysl.bud porad na plno nebo zase malo.i kdyz vyndam svorkovnce od plovaku porad tosame,odpojil jsem ridici jednotku zadna zmena,predem dekuji za odpoved.

Hurá do servisu. . .

Tomáš Dufek
30. 12. 2007, 19:08:15

Dobrý den pane Krámský,už delší dobu vám a vaší formuli moc fandím a je mi moc líto co se vám tenkrát prihodilo v Náměšti.Když jsem viděl váš krásný stroj napadlo mě,že by jste mohl být ten pravý,kdo by mi mohl poradit.Potřeboval bych poradit jak zvýšit výkon motoru u bmw e34 520í.Zrovna tak nějak nevím o kolik snížít hlavu a jaký typ turba by jste mi mohl doporučit pro tento motor.Je mi jasný,že budu muset nechat udělat kovanou kliku,ojnice,písty.Rok auta je 94,24v.Předem moc děkuji a přeji vám mnoho dalších uspěchů a hlavně spoustu zdraví a štěsti v příštím roce.Mejte se fajn.Váš fanda Tomáš

Milý Tomáši, mám pocit, že v těchto vodách trochu plaveš. . . Úpravy, které si tady nastínil stojí minimálně několik set tisíc korun, což, jak jistě uznáš, mnohokrát převyšuje hodnotu vozu. Doporučuji za takto ušetřené peníze koupit např. M3 E36 3,2 se kterým se vyblbneš až dost. . .

ales petrak
28. 12. 2007, 13:16:32

ahoj jsem velky milovnik znacky bmw mam e36 a toho se tyka i dotaz pr volnobehu mi kolisaji otacky myslel jsem ze je to vahou vzduchu a i po vymene to stale zloby mam tam sportovni filtr nemuze to zlobyt kuli tomu?ale to se mi nezda mockrat dekuju za odpoved ales

Budeš asi muset navštívit nějaký servis, doktor tě po internetu taky nevyšetří. . .

Petr Blažíček
24. 12. 2007, 10:52:09

Dobrý den, mám pro Vás zajímavou myšlenku i nabídku. V současné době, není na trhu mnoho publikací, ani DVD, zabývající se školou závodní jízdy a zvládání krizových situací. Proto si myslím, že je dobrý nápad vytvořit instruktážní DVD, kde by bylo vše podrobně vysvětlené, jako krizové situace, zvládání smyků, rychlá jízda, provoz na veřejných komunikacích a podobně. V současné době jednám se společnostmi, které by se mohly zapojit. Pokud se vám tento nápad líbí, budu rád, když mě kontaktujete na mail madevil@seznam.cz S přáním pěkného dne Petr Blažíček

Nápad je to hezký, samozřejmě nejste první. . . Pokud však budete mít zájem o mě jako odborníka a mé názory, obávám se, že budete muset kontaktovat vy mě, a to trochu solidnější formou.

Roman Vanik
22. 12. 2007, 18:23:16

Dobrý den, ohledne vstrikovani vody do sani - mel jsem za to, ze jde prave o zpomaleni horeni, je tomu tedy naopak? S pozdravem Vaník.

Přesně tak.

Jarda
20. 12. 2007, 15:10:47

Dobrý den. Jsem sběratel podpisových karet z oblasti motorsportu a chtěl bych Vás požádat,jestli by jste mi mohl nějaké poslat na adresu Jena Model,Wilsonova 4,Přerov,750 02. Díky moc a hodně štěstí do sezony 2008.

Je mi líto, ale záhlaví těchto stránek mluví jasně . . . Až budu znát celé civilní jméno.

Ondra Laušman
20. 12. 2007, 15:06:38 http://www.motorsport-cards.estranky.cz

Ahoj! Jsi pro mě nejlepší jezdec a já ti vždy moc a moc fandím. Chtěl bych Tě poprosit,jestli by jsi mi mohl poslat některé Tvé podpisové karty na moji adresu: Ondra Laušman,Kozlovská 27,Přerov,750 02. Udělal by jsi mi obrovskou radost. Díky moc a hodně štěstí do dalších závodů. Tvůj velký fanda Ondra.

Díky za uznání, dnes se už můžeš stát i členem mého fan klubu. Karty zaslány.

Brano Lesay
12. 12. 2007, 21:22:41

Dobry vecer davnejsie ste mi odpisal ze na moje bmw e34 M5 3,6 sedi "kratka" prevodovka z prakticky kazdej e36 ak sa pametate... lenze sice prevod mi v nich vyhovuje ale osadenie na motor nesedi. Tie predovky z e36 sedia skorej na motory m20 a na moj motor s38 mi sedia iba prevodovky z motorov m30 (e34 535i) takze je vobec taka prevodovka ktora ma prevod na 5tke 1,00 a sedi na moj motor? dakujem za odpoved

Myslím si, že jich je pořád dost, ale takto starými technologiemi se bohužel nezabývám. My si umíme samozřejmě pomoci převařením té příruby, kterou potřebujeme. . .

Luboš Bosák
11. 12. 2007, 17:42:56

Dobrý den.Prosím Vás pane inženýre, nevíte trochu přesněji co konkrétně je tak drahé na turbodmychadlech pro dvoulitrové závodní motory dosahující výkon 500 PS.Slyšel jsem,že prý stojí 160 tisíc a jen repase stojí 100 tisíc.Vím akorát,že používají kuličková ložiska.Moc Vám děkuji za odpovědˇ S pozdravem Luboš Bosák

Turbodmychadlo je složité vysokootačkové zařízení, které je samozřejmě velice náročné na přesné vyvážení, provozní vůle a v neposlední řadě na volbu použitých materiálu. Když k tomu přičteme fakt, že v závodních technologiích je vše kalkulováno na limitní hodnoty je tato cena celkem odpovídající . . .

Jiří Pospíšil
08. 12. 2007, 05:48:49

Dobrý den. Pane Krámský, chci Vás poprosit o srovnání jízdních vlastností Oselly a Reynarda. V čem se především liší a je z pohledu jezdce nutné volit v zatáčkách jinou stopu ? Děkuji a přeji kopec nejen závodnického štěstí.

Hlavní rozdíl mezi těmito vozy je v rozvoru. Osella je na rozvoru kratší, což v praxi znamená, že je "obratnější" v pomalých zatáčkách a trochu hůře se vede v zatáčkách rychlých. Rovněž v akceleraci ze zatáček je nutné akcelerovat po větším rádiusu než s Reynardem, aby nedošlo k přetočení (hodinám). Celé toto srovnání mě trochu připomíná můj přechod z BMW M3 E30 na M3 E36.

Jaroslav Moltaš
03. 12. 2007, 21:27:53

Děkuji za rychlou odpověd a ten čas je i tak užasný!!! Doufám, že tohle auto uvidím někdy na vlastní oči. S pozdravem Moltaš

Když se půjdete podívat na průjezd vozů Gummballu . . . .

Daniel Richter
01. 12. 2007, 20:17:06

Dobrý den, připojuji se k panu Moltašovi. Není náhodou u projektu K18 (M6 csl) chyba v udaném zrychlení z nuly na 200 za 7,9 sec? Přijde mi to nemožné, nebot konkurenční tuningová firma z německa HOHENESTER s modelem AUDI HS 650 RR, který váží pouhých 1250 kg a disponuje výkonem 650 koní zrychlí na dvousetkilometrovou rychlost z nuly za 9,4 sec. Děkuji za předem za Vaše vyjádření.

Taktéž děkuji za upozornění na chybu, to víte, ani my nejsme neomylní, ale jsem rád, ze mám takovou "veřejnou kontrolu" . . . :) Mohu snad ještě prozradit, že kontrolu vlastností provede i odborná novinařská veřejnost a Red Scorpio by měl být k vidění i na příštím ročníku GUMMBALLu

Jaroslav Moltaš
01. 12. 2007, 16:43:38

Dobry den, tak jsem zase po nejake dobe zabrousil na vase stranky a uvidel K18 ktera se mi osobne moc nelibi vzhledove ale ostatni je uzasne. Vaha o 200kg nizsi a motor ma take par kobylek navic :-). Jedine co mi vazne nejde do hlavy jak tohle auto udela 0-200 za 7,9sec. Prijde mi to nemozne uveril bych 10sec ale 7,9sec. Muzete nejak dolozit tohle tvrzeni?

Po první serii jízdních zkoušek ještě došlo k úpravě tvaru předního spoileru, fotografie dodáme v brzké době, ale i ja znám "hezčí" bavoráky . . . tenhle je však nejsilnější . . . Jinak všechna měření byla prováděna technologií GPS, takže samozřejmě existuje el.záznam, jako u běžné telemetrie. Děkuji za upozornění, samozřejmě hodnota zrychlení z 0-200 je ze sféry SCI-FI a skutečná má být 9,7 sec. Došlo k chybě při zápisu :(

Michal Miklos
13. 11. 2007, 23:30:36

Dobry den,vlastnim E46 316i r.v.99 a zaujimalo by ma ci je mozne do motora osadit turbo a ak ano tak mi poradte ake alebo kde ho mozem zohnat.

Teoreticky je možné vše, ovšem prakticky bych doporučoval jiný motor. . .

Jiří Moravec
12. 11. 2007, 18:12:11

Dobrý večer do Jilemnice. Předem odpusťte, že jsem zapomněl na 4tý listopad a tak Vám tedy přeju teď - hodně štěstí Vám a Vašemu týmu. Moc děkuji za Vaši odpověď. Také se mi líbí M3 E92. Jestli se Vám zadaří, co na ní uděláte (upravíte) nejprve? M6 K18 - má to být ´´další exemplář´´ do Váší limitované edice, jež bude disponovat STK? Je majitel občan ČR? Mohl byste prosim Vás v rychlosti napsat co možná nejvíce bodů úprav, které byly na motoru provedeny + samozřejmě o jaký motor se jedná (V10, V8), aby jsem třeba nepletl hrušky s jabkama. Na závěr hlavně nezapomínejte, že prostřednictvím internetu k Vám má stále víc lidí stále větší úctu - totiž doufám, že někdy budu stavět rychlá kola po Vašem boku...

V prvé řadě děkuji za přání, v mé edici byly jsou a určitě v budoucnosti budou pouze vozy tuningové, tudíž s platnou SPZ i STK. . . , takže K18 není výjimkou. Vydržte, jakmile budou provedeny veškeré jízdní zkoušky a měření, bude ihned po předání zákazníkovi zveřejněna v naší edici tuningu. (motor je samozřejmě V10) M3 E92 je sice hezké auto, ale těžko by bylo výrazně lepší než má K10. . .Mě láká Z4 - GTR. . .

Luboš Bosák
09. 11. 2007, 23:13:12

Dobrý den.Prosim Vás,pane Krámský, zajímalo by mne proč se u závodních motorů WRC vstřikuje do válců voda,co to má za účel?Děkuji za odpověd a za vznik a provoz těchto stránek.Jste snad jedinný špičkový závodník,který si najde čas na provoz takovéto poradny.Moc Vám děkuji,s pozdravem L.Bosák

Vstřikováním vody se dociluje jednak ochlazení nasávané směsi, tudíž zmenšení jejího oběmu a zvětšení měrné hmotnosti, čímž se zvýši oběmová účinnost motoru a dále při vlastním procesu hoření dochází k štěpení molekul vody z kterých se uvolňuje vázaný kyslík podporující rychlost hoření směsi, čímž se zvýší i termická účinnost motoru. Takže vidíte, že vše má jeden jediný účel: VÝKON ! ! ! Jinak díky za uznání.

miroslav hunka
09. 11. 2007, 18:14:59

dobry den.mam dotaz na zvyšeni výkonu u BMW 320D 100KW pomocí trysek Fratelli bosio.chipovat se mi moc nechce

Tento typ zvyšování výkonu neprovádím.

Filip Macek
09. 11. 2007, 09:12:30

Pane Kramsky, dekuji Vam za prednasku, ale nepotrebuji ji...Mladsi rocnik ano, Vas fanda ano, Nordschliefe jsem mel tu cest jet sam dvakrat, pracuji na vyvoji nekonvencnich chladicu stlaceneho vzduchu, svete div se pro BMW a zavodni auta me zajimaji vice, nez cokoliv jineho...jak jste sam prirovnal svou stavbu M6 k Enzu, byla rec o dynamickych vlastnostech, myslim ze Severni smycka je tim nejvhodnejsim mistem, kde je mozne ziskat objektivni porovnani - kdo tu psal a max.rychlosti?...nechci se s Vami prit, jen drzim palce, aby se ta M6 povedla, ale do te doby...nechme to byt. A Aston me zajima, protoze je to automobilka s tradici vybornych, charismatickych GT a Prodrive skrz naskrz zavodni tym...

Z tohoto příspěvku necítím žádnou otázku, tak nevím na co odpovídat, jelikož toto je návštěvní kniha a né diskusní fórum. Přeji mnoho štěstí v konstrukčních pracích (sebevědomí Vám k této profesi rozhodně nechybí . . ) snad jen poznámku: nevěřte všemu co "rádobyodborní" novináři píši, jelikož např. v článku Autotipu z kterého jste citoval 80% svého prvního příspěvku jste se mohl také dočíst, že užitečná hmotnost Ferarri F430 SCUDERIA je 100 kg, což možná uznáte i vy že je hovadina. Co se týká testovacích tratí, není ani tak důležité kde konstruktér testuje, ale měl by testovat stále dle stejné metodiky aby bylo možné porovnávat. . .

Vojtěch Macháček
08. 11. 2007, 21:27:07

Dobry den, pise vojta (18rokov) =) Dovolte mi abych reagoval na vasi odpoved pro pana Macka. vykonova hmotnost je tusim pocet kw na jeden kilogram vahy automobilu a Cx snad i ten odpor vzduchu. V kazdem pripade se pana Macka nechci zastavat, jsem vas velkyyyyyy fanda a preju vam aby vase K18 poslalo Enzo do "hajan". Chcete-li, aby se vase K10 prodalo podle vasich predstav, zdelte mi 6 spravnych cisel pro nedelni tah sportky a verte mi, ze bude v dobrych rukou ;-)) Nu coz.. nedovedete si predstavit, jak se tesim na dlasi zvod na "usteckej" "21" kde budete URCITE lamat tratovy rekord s "reinkarnovanym" Reynardem :-) a doufam, ze tam bude k videni i ona M6. preju mnoho uspechu!! Váš fanda V. Macháček

No vida, tento přístup mi k Vaším letům pasuje víc, mě bude 50 a jěště jsem se úcty a pokory k technice nezbavil. . . Já na laciný úspěch (např. výhra ve sportce) nevěřím, možná jsem naivní a hloupý, ale já sázím jenom na své ruce a hlavu a ty mě jěště nikdy nezklamaly. . . Do Ústí se těším, ale M6 tam asi neuvidíte, jelikož majitelem je zákazník ze zahraničí. Avšak měli ho možnost obdivovat například účastníci vyhlášení ME v Bratislavě 3.11.2007. Bude rovněž pod označením K18 v naší galerii tuningu. Za přání mnohokrát děkuji.

Filip Macek
08. 11. 2007, 12:46:12

Dobrý den, dovolte mi abych citoval Váš níže stojící výrok: derivát vozu M6 pod označením K18 disponuje výkonem 565 HP a jeho max. rychlost se blíží hranici 350 km/h. Svými dynamickými vlastnostmi by měl konkurovat takovým supersportům jako je např. Ferrari Enzo. K tomuto Vašemu vyjadření snad jen říci, že pokud by se Vám podařilo nějaké objektivni srovnáni s Enzem a vysledek by byl velmi podobný, pak by nezbylo než smeknout, do té doby to zní spíše legračně. Tady jeden tip: Walter Röhrl zajel s GT2 na severní smyčce Nürburgringu kolo za 7:31 což je lepší čas, než zajelo Ferrari F430 či Murcielago. Motor: plochý šestiválec, 3600cm3, 530 koní, 680 Nm, pohonem všech kol Hmotnost: 1250 Kg Rychlost: 0-100 km/h za 3,7 s, maximální 329 km/h Ideální místo na takovéto pokusy... A ještě jeden dotaz, co očekáváte od převzetí automobilky Aston Martin společností Prodrive?

Opět mi asi píše mladší ročník. . . Takže milý mladíku vězte, že první srovnání již proběhla a vůbec né špatně. . . Já nepoužívám internet na zvyšování svého sebevědomí jako někteří vaši vrstevníci. . . Jelikož tady pletete "hrušky s jabkama" tak usuzuji, že o automobilových technologiích moc nevíte. . . Např.: vozidlo stejné výkonové hmotnosti i Cx (pokud víte, co tyto termíny znamenají) bude vždy rychlejší s trakcí 4 x 2 než s trakcí 4 x 4 na maximální rychlosti ale většinou pomalejší na zatáčkovité trati neb při snížené adhesi. . . Pokud by jste znal osobně "Nordschleifu" asi by Vám došlo, že není nejvhodnější pro zkoušky maximální rychlosti. . . Takže zase vedle. . . Co se týká převzetí Astonu Prodrivem, nechám očekávání na Vás u internetů, já budu radši doma stavět rychlá auta. . . Připadá mi to smysluplnější. . .

Jiří Hutař
03. 11. 2007, 14:18:41

Dobrý den pane Krámský. Chtěl bych se vás jako odborníka zeptat jak by bylo možné zvednout výkon na voze BMW 318i 83kW r.v. 1992. Jsem s tímto vozem maximálně spokojen ale nějaký "koník" navíc by přišel vhod. Předem děkuji za odpověď...

Nejvhodnější se mi jeví výměna motoru za 318iS.

Jiří Moravec
02. 11. 2007, 14:19:53

Dobrý den. Po delší době jsem zavítal k Vám na stránky a koukám, že K10 je na prodej. Měl bych dvě všetečné otázky: 1.- proč je na prodej? 2.- na čem konkrétnější pracujete nebo čím se zabýváte Vy neb celý Váš tým v těchto dnech (týdnech)? Těším se na Vaši odpověď...

K10 je krásné auto a plně mi vyhovuje, rád bych však přesedlal na novou typovou řadu, pokud se mi podaří K10 odpovídajícím způsobem prodat. Ve firmě v těchto dnech dokončujeme nejsilnější vůz který kdy byl v mých dílnách postaven: derivát vozu M6 pod označením K18 disponuje výkonem 565 HP a jeho max. rychlost se blíží hranici 350 km/h. Svými dynamickými vlastnostmi by měl konkurovat takovým supersportům jako je např. Ferrari Enzo.

Radek Stránský
01. 11. 2007, 17:59:22

Budete letos v Lysé na Rychlých kolech?

Už jste asi zjistil, že jsem tam nebyl, jelikož jsem nebyl pozván ...

Martin Balaž
30. 10. 2007, 22:10:41

Dobrý den pane Krámský.K vaší nehodě náměšti,stačí se poodívat na zaběr firmi FTJ video kde je krásně zabráno jak vás nakopl kanál.Nikdo jiný z jezdců na silných strojích,kteří jeli před vámi nebo povás si na naftu nestěžoval.Představite váš krásný vůz F3000 ještě v MČR? Děkuji za odpověd.

Milý (asi mladý) příteli, právě záběry mé havárie od pana Gruse(Ládes), které jsem měl k dispozici již druhý den mě plně potvrdily závěry o důvodech havarie. Vše jsem popsal v této návštěvní knize již dříve. Na naftu upozornil Milan Svoboda již při své havarii v první jízdě tréninku nedělního rána. V druhé tréninkové jízdě dokonce Edita Prášková havarovala přesně na tom samém místě jako později já... Rád bych v příští sezoně startoval v ČR kromě ECCE HOMA i na Ústecké 21. P.S.: měl bych návrh: já se "zdokonalím "v řízení auta a vy v češtině....platí ?

Milan Bouček
25. 10. 2007, 22:13:43

Dobrý den pane Krámský.Mám mazlíka E46 323i-jsem max.spokojený.Akorát,dokud je motor studený,občas je hlučný,jako když něco rezonuje.A je to od vanosu.Musím při jeho výměně sundavat hlavu?V chytré knize o sundavání nic nepíší a v servisu že jinak to nejde.Můžete mi poradit?

Při výměně převodky VANOS není nutná demontáž hlavy válců.

Luboš Bosák
24. 10. 2007, 21:50:34

Dobrý den.Prosím Vás,mohl bych se ještě zeptat jaký ventilový rozvod mají motory F1?Představímli si,že v 19000ot/min kdy se má ventil 158 krát otevřít a zavřít za vteřinu ,tak se mi nechce uvěřit,že by nějaká pružina to stačila vracet.Má tedy takový motor vůbec vačkový hřídel,nebo to řídí ůplně něco jiného?Děkuji za odpovědˇ.S pozdravem Luboš Bosák.

V dnešních motorech F1 se používá rozvod pneumatický.

Luboš Bosák
23. 10. 2007, 11:16:23

Dobrý den.Prosím Vás,chtěl bych se zeptat jakou rychlost hoření má nafta a pak ještě etanol.Vím,že benzín má cca. 30m/s při optimální směsi 1:16.Děkuji Vám moc a věřím,že mi poskytne seriozní udaj.Děkuji, s pozdravem Luboš Bosák.

Rychlost hoření paliv všeobecně ovlivňuje mnoho okolností, Vámi udávaná rychlost benzínu je cca správná, ikdyž dnes se již pracuje při konstrukci moderních automobilových motorů s rychlostmi vyššími cca až do 50 m/s. Otázka nafty a etanolu je trochu složitější protože např. nafta v motorech může být zapálena buď jiskrou nebo takzvaným samovznícením a potom je těch vlivů určujících rychlost hoření jěště více. Velmi zjednodušeně by se dalo říct, že rychlost hoření nafty je v laboratorních (tzn. nemněnných) podmínkách cca o 30% pomalejší. Toto však není pro konstrukci dieslových motorů určující, etanol je palivo ještě více nestardartní a o tom vím pouze to, že jeho rychlost hoření je cca někde mezi benzínem a naftou. Teorie hoření je velice složitá věda která se navíc neustále vyvíjí, nevím jaké máte teoretické znalosti v tomto oboru(technické vzdělání) takže pro začátek volím tuto laickou formu.

Marcel Čeratovský
22. 10. 2007, 20:23:45

Dobrý den Chtěl jsem se zeptat,jestli u BMW E34 524TD se da mechanicky pridat na nafte,nebo vetsim vykonem dosahnu precipovanim ridici jednotky a td...,dekuji za odpoved Marcel Čeratovský

Teoreticky je možné vše, ale auto tohoto ročníku výroby už bych nechal v poklidu dosloužit...

Tomáš Miklovič
15. 10. 2007, 14:14:40

Dobrý den p.Krámský.Velice rád bych si na příští sezónu závodů do vrchu objednal čepice vašeho týmu.Pořád se mi však nedaří na uvedených kontaktech nikoho zastihnout,proto prosím o kontakt třeba na mail.Děkuji Tomáš Miklovič

Naše mailová adresa, na které se objednávají i tyto věci, je na titulní straně těchto vebových stránek.

Vojtěch Šmok
11. 10. 2007, 20:44:30

Dobrý den, koupil jsem si BMW E34 525TDS rv.93 a chtěl bych se vás zeptat na názor úprav, které chci provést. Úpravy: turbo(které zvládne větší plnící tlak), intercooler ( rozměr chladící části: 550 x 140 x 65), vstrikovaci trysky od Fratelli Bosio, zvetsit vyfukove potrubi a plno pruchodny tlumic, sportovni filtr (potrubi vlastni vyroby) a nakonec precipovat ridici jednotku. Motor mam po prebrouseni klikove hridele, nove šály a rozvody. Motor má cca 120tis km najeto. Moje otázka je k vám co by tento sériový motor mohl vydrzet, nejvíce by mě zajímal max. možný plnící tlak turba. A déle mám možnost testovat auto na brzde a potřeboval bych někoho na úpravu čipu. Děkuji Vojtěch Šmok, Žamberk

Proběh 120tis km. za 15 let se mi zdá trochu neuvěřitelný... Plnící tlak lze krátkodobě zvýšit až k hodnotám 2,6 až 3,2 atm., ale drasticky se snižuje životnost motoru. Bez radikálních úprav mazacího systému motoru vámi popisované úpravy budou mít stejný výsledek... Úpravami seriových motorových jednotek se nezabývám, ale inzerátů jsou plné noviny...

vlastik
11. 10. 2007, 02:54:36

Dobrý den. Koupil jsem si BMW 520i 1989 byl jsem si ho na sebe přepsat ale na evidenční kontrole mi bylo zjištěno že není zjištěn typ motoru. Na štítku na vozidle a č.motoru souhlasí sTP.Typ motoru podle TP je 206EE.Můžete mi poradit co mám dělat dál nebo jak mám postupovat abych docílil úspěchu? Děkuji

Obrátit se na generálního importéra značky BMW v Praze.

Ondra Laušman
07. 10. 2007, 21:54:36 http://www.motorsport-cards.estranky.cz

Dobrý den! Jsem velký sběratel podpisových karet z oblasti motorsportu a tímto bych Vás chtěl požádat,jestli by jste mi mohl nějaké karty s věnocáním poslat na moji adresu: Ondra Laušman,Kozlovská 27,Přerov,750 02. Díky moc a ať se v příští sezoně daří. PS: Už se těším na Ecce Homo 08 i když je na to hodně brzo :)

Odesláno.

Miroshnykov Oleksandr
06. 10. 2007, 22:58:04

Dobry den pane Kramsky,mel bych otazku? Mam BMW e39 530d 1999r.v. byl jsem v servysu mja výměně vadného čerpadla pod sedačkou řidice vyzvednul jsem auto dojel domu asi 25 Km a odeslo mi Turbo a kdyz jsem skontroloval olej tak jsem zjistil ze mam v oleji naftu poraďte mi prosím čím to muže být (před tim auto jelo dobre a najednou tolik poruch)Mockrát děkuji Miroshnykov Oleksandr

Je mi líto, ale tohle diagnostikovat po internetu nejde...

Jiří Moravec
04. 10. 2007, 16:47:33

Dobrý den. Děkuji za odpověď, které bych se zrovna chytil.¨vlastní produkci závodních a sportovních motorů¨- nechcete tím říct, že odlévá bloky a konstruuje motory jako takové od základu???

Přesně to jsem tím chtěl říci...

Jaroslav Moltaš
30. 09. 2007, 11:51:58

Dobrý den pane Krámský Měl bych dotaz ohledně E39 M5 99" začal jsem se o tohle auto zajímat a už jsem i navštívil pár vozů, které jsou na prodej. Zatím mi stav žádného vozu nenatchnul tak vyčkávám s nákupem, ale k věci hodně lidi mi odrazuje ohledně motoru prý odcházejí hodně tak chci vědět jestli tomu tak je opravdu a na co by si člověk měl dát pozor.Chci každopádně koupit vůz, který bude mít najeto max "120000KM". Děkuji za radu a přeju hodně úspěchů na asfaltu :-).

Motory u M5 "neodcházejí" nijak více než který koliv jiný motor ale většinou jsou provozovány lidmi s rádobysportovním temperamentem... Velice záleží na kvalitě servisu a k němu používaných produktech, neznám např. jiný olej do motoru než plně syntetický 10W-60W (např. Castrol TWS) s kratším cca.50% proběhem (max. 15tis km.)

Miroslav Pŕibyl
29. 09. 2007, 02:48:52

Dobrý den,vlastním E39tku typ 523i a chtěl bych odborně zvednout výkon nejlépe od vaši firmy.Zajíma mě jestli takové úpravy děláte o kolik jde na tomhle motoru přidat a jestli by jste byli ochotni to probrat osobně jsem z Trutnova a velmi rád k vám zajedu.Děkuji za vaši odpověd a těším se na spoluúráci s vámi Miroslav Pŕibyl Trutnov.

V zásadě je to možné, pokud je motor v pořádku a s najetými kilometry do 80 tis. Zvýšení výkonu je pak od 8% do 22% (dle stupně úprav) a cena se u tohoto typu 6válce pohybuje od 180tis. do 360tis. bez DPH.

Jan Giorgiutti
28. 09. 2007, 20:03:01

Ještě dodatek k předchozí zprávě typ motoru je m40 nevím jestli jsou ventily stejné, jako u M10. :-)

Nejsou.

Ja Giorgiutti
28. 09. 2007, 20:00:55

Dobrý den, mám prosbu jestli byste mi mohl poradit, kde bych sehnal ventily na bmw E 30 318i motor má 83 kw. Pro upřesnění sháním výfukové ventily a potom jedno vahadlo. Sháním to za nějakou rozumnou cenu, Díky za ochotu.

Je mi líto, ale já používám do svých motorů výhradně nové díly a ty se dají koupit u každého autorizovaného prodejce značky BMW.

Zdenek Mikes
26. 09. 2007, 22:09:17

Dobry den,chtel bych poprosit o radu ohledne zadnich tlumicu na Bmw e34touring 525tds.Jsou tam tlumice olejove tedy hidraulicke,a ja se chci zeptat jestli je mohu vymenit za obycejne.Jde mi o to zda je to mozne a jestli musim vymenit i pruziny.Me totiz na prave strane odesel jiz druhy.Predem dekuji za odpoved.Zdenek Mikes Strakonice.

Sice jste se špatně vyjádřil, protože všechny tlumiče jsou standartně s olejovou náplní, tudíž hydraulické, ale myslíte asi s hydraulickým posilovačem zajišťujícím stálou světlou výšku vozu. Samozřejmě, jestliže je chcete vyměnit za standartní, musí to být i s příslušnou pružinou.

Radek Stránský
26. 09. 2007, 18:07:13

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jestli v Ostravě s něčím pojedete. Je to přece "Setkání mistrů".

Jaké je to "Setkání mistrů", už někde na internetových stránkách vysvětloval pan "M3"... Nemohu ani závodit, protože nejsem přihlášený, ale buď se přijedu podívat s K10, nebo přivezu ukázat svému FAN KLUBU "reinkarnovaného" Reynarda.

bratri Frenclovi
22. 09. 2007, 11:59:13

Neskutecne,reynard v kupe.Pred par mesici,nam nikdo neveril,ze s nim jeste nekdy vyjedete.Chapeme,ze z toho stareho tam moc veci neni,ale klobouk dolu.Uz se tesime na sezonu 2008.Zdravi Vas,a hodne zavodnich i osobnich uspechu preji bratri z Lostic(tvaruzky).Ve Sternberku,pristi rok u nas mate krabici tvaruzku,aby jste nabral silu na mladeho Vilarina:)

Díky mockrát, už se těším...

O.K.F.O.
18. 09. 2007, 19:55:27

Zdravíme celý Krakonošův tým, letos opravdu těžká sezóna a skláníme se před výkonem, který jste předvedli. Po nešťastném (šťastném) začátku by nikdo neodhadoval, jak napínavý by letošní závěr šampionátu mohl být. A přece, tak jak jsme si u Krakonoše už zvykli, nevzdal to a bojoval za každých podmínek. Návíc rok 2007 zakončený znovuzrozením REYNARDU - to se musí oslavit!!! Hodně štěstí v roce 2008 přeje za O.K.F.O. Zelenka Zdeněk

Díky mockrát, doufám, že se uvidíme v Ostravě na setkání mistrů.

Radek Maly
18. 09. 2007, 06:21:35

"znovuzrozený" Reynard :o) BRAVO BRAVO

Díky mockrát.

Aleš Čermák
16. 09. 2007, 20:34:18

Dobry den, chtel bych se zeptat,jak maji byt spravne serizeny ventily na bmw 318e30?Max. otevreni ventilu. Prosim odepiste mi na email KiwiIvetka@seznam.cz

Bohužel nemohu odpovědět, neznám typ motoru...

Radek Stránský
16. 09. 2007, 18:57:10

Blahopřeji k celkově čtvrtému místu v ME. Vaše letošní boje s Andresem Vilariněm byly ozdobou každého závodu. Pravdou je, že od bronzu to byl jen krůček, ale kdo by si to po "leteckém dnu" před retardérem pomyslel. Jste kanón, jak brzo jste se "oklepal". Do nové sezóny Vám přeju vše nej.

Díky za uznání, jsem rád, že jsem mohl potvrdit to, co má můj fan klub na jednom z transparentů: "TOHO BOHDÁ NEBUDE ABY KRAKONOŠ Z BOJE UTÍKAL"... Pravdou však zůstává, že po smolném, ale nakonec přeci jen vyhraném, tréninku v Buzetu jsem si hodně věřil a přestal počítat s možností, že mě "babička OSELLA" vypeče o tomto víkendu jěště jednou... Byl jsem z toho v cíli dost smutný, protože brambor mám doma dost...

Ondřej Vichr
15. 09. 2007, 20:41:05 http://www.wietter.wz.cz

Dobrý Den! Měl bych dotaz ohledně náhradních dílu na BMW E28 520i r.v. 1987. Nerad vás zatěžuji mýmy problémy ,ale opravdu si už nevim rady kde bych levně sehnal levý přední blatník a přední nárazník(středový díl). byl bych Vám moc vděčny kdybyste mi nějak poradil . S pozdravem Ondřej Vichr a přeji hodně úspěchů

Levné díly na vrakovišti a nové u každého zástupce značky BMW.

Ondřej Voška
12. 09. 2007, 14:51:40

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda mi můžete poslat na email Vaší korespondenční adresu . Je to pro mého kamaráda, který je odkázán pouze na písemný styk se světem. Děkuji. Voška

Veškeré kontakty jsou na titulní straně těchto web. stránek.

Jiří Moravec
11. 09. 2007, 20:16:56

Dobrý den. Gratuluji k výborným výsledkům Vašeho týmu. Zajímalo by mě, od jakého výrobce jsou motory, které používá (staví) pan Judd. Podle Vaší případné odpovědi, bych měl ještě několi (spíš hodně) dotazů. Děkuji

Judd je anglický úpravce motorů, který upravuje hlavně motory značky Ford, přebral rovněž produkci zkrachovale firmy Zytek ( např motory F3000) a rovněž má vlastní produkci závodních a sportovních motorů.

Premek Uher
11. 09. 2007, 14:11:40

Dobry den pane Kramsky,mel bych otazku?Poridil jsem si z Nemecka bmw 530d r.v 02,posledni servis tzn.vymena oleje byla provedena pri 185 tisich,ale serviska byla vedena jen asi do 160 tisic.Ted ma auto presne 200 tisi.Na co bych jsem mel pripravit co se tyce udrzby vymeny dilu filtru atd.,aby auto slapalo jak ma.A take ceho jse u teto motorove verze vyvarovat? Mnohokrat diky za odpoved. S pozdravem Uher Premek.

Hlavně vyměnit olej !!!

silvie fialová
05. 09. 2007, 13:19:54

Zdravím pane Krámský,jak se máte?Objevila jsem vaše stránky,tak Vás chci jenom pozdravit.Mějte se pěkně a někdy se zastavte.Silvie Fialová(Bujárková)

Díky moc, doufám že se ti daří dobře i celé tvé rodině. Určitě se někdy zastavím, nejpozději o vánocích....

Musel Petr
04. 09. 2007, 00:26:30

Dobrý den pane Krámský, mám 325 E 36 a chtěl bych si ho udělat stejně jako vaše coupe se kterými jste jezdil před pár roky. Myslím barevně hlavně, technicky to zůstane u menších úprav typu podvozek a diferák zkrácený s větší svorností. A mám na Vás pár dotazů. Jestli by jste mi mohl poradit s barvou, tzn. recept na přesný odstín a pak jaké máte zkušenosti s touto reflexní žlutou co se týče barevné stálosti, atd.? Samozřejmě nemám v úmyslu investovat desítky tisíc do jednoho litru barvy to bych potom zvolil originál bledou žlutou M3. Dále bych Vás chtěl poprosit co by jste mi doporučil co se týče šestikvaltu. Děkuji velice. Káždopádně Vám Přeju ať se Vám daří a ať to jezdí pořád líp a líp. Musel Petr Třebíč

Rozhodl jste se sám, moje barva stojí opravdu mnoho desítek tisíc korun.

Jan Dvořák
28. 08. 2007, 22:31:27

Pěkný den pane Krámský, mám v úmyslu zakoupit BMW 320i rv. 98-00 v automatu (nemonu mačkat spojku), měl bych si u tohoto modelu dát na něco extra pozor? Ubírá automatická převodovka požitek z výkonu, nebo je to u 110kW motoru neznatelné? Moc děkuji za odpověď.

BMW nemá slabiny ... Automatická převodovka samozřejmě zatěžuje motor více jak mechanická, tudíž auto je pomalejší hlavně v akceleraci.

Jiří Moravec
27. 08. 2007, 18:54:49

Blahopřeji ke svátku, přeji mnoho úspěchů.

Díky, ale jelikož už jsem asi šestý Otakar v rodu Krámských (můj syn tudíž sedmý ...), slavíme svátek podle původního "nekomunistického" kalendáře, a to 4. listopadu na Karla ...

Mikky
25. 08. 2007, 12:10:51

dobrý den, chtel seem se zeptat jestli pojedete zavod Laudon albrechtice u lanškrouna sem vas fanda a nevuidel sem nikoho od vas na startovní listině ps : je mi 14 a moje gramatika neni dokonala diky za odpoved Mikky

Na Laudonu určitě budu, ale bohužel ne se závodním vozem, jelikož jsem z letošního seriálu MČR odstoupil.

Radek S.
20. 08. 2007, 20:32:35

Blahopřeji ke dvěma zlatým v St. Ursane !!!

Díky.

O.K.F.O.
16. 08. 2007, 09:50:10

Zdravíme Tě Krakonoši. Zbývají nám poslední dva závody do konce sezóny a vypadá to, na hóóódně ale hodně napínavý závěr. Po ne"šťastném" začátku jsme ani nedoufali, že nakonec budeš bojovat o tak vysoké příčky v konečném pořadí šampionátu. A protože víme, že Krakonoš nikdy z boje neutíká, držíme v tomto závěru sezóny palce. Hodně štěstí !!! S pozdravem za O.K.F.O. Zelenka Zdeněk

Díky mockrát.

Michal Tót
14. 08. 2007, 19:31:48

Dobrý den pane Krámský, velmi si vás vážim a doufam že mi pomúžete. Mam BMW 525TDS combi r.v.1996 mam takový problém. Na zadní ose jsou hydraulické tlumiče, když se auto naloží tak se po nastartování samo přizvedne. Funguje to skvěle ale zadek je moc vysokej a je hrozně tvrdej tak se chci zeptat zda se nějak regulovat tlak, prostě aby to nebylo tak tvrdé. A ještě jedna otázka, jak bezpečně u tohoto vozu 525TDS navíšit výkon??? Moc děkuji za odpověď. S pozdravem M.Tót

Jestli jde změnit charakteristika zadních měchů, tak pouze úpravou v počítači a to my neděláme. Výkon u turbo motoru se zvyšuje zpravidla pouze zvýšením plnícího tlaku a odpovídajícím zvýšením dávky paliva.

Martin
06. 08. 2007, 20:17:57

Dobry den chtel bych vedet co se stalo ze ste se tak osklive naboural v namesti co bylo pricinou a jestli se reynard nekdy opravi dekuju za odpoved a preju jen vyhry a zadne bourack at jeste vyhrajete me nashledanou

odpovězeno v předešlém příspěvku

Jirka
05. 08. 2007, 22:18:33

Dobrý den, byl jsem také osobně přítomen Vaší havárii v Náměšti. Chtěl bych se zeptat co bylo příčinou havárie, zdálo se mi, že to byla nerovnost na trati a v důsledku toho nadlehčení vozu a smyk? Je tedy Reynard skutečně neopravitelný? Děkuji za odpověď a přeji hodně úspěchů a už žádnou havárii

Bezprostřední příčinou bylo najetí na naftovou skvrnu která zde byla po předváděcích jízdách Racetrucku a tudíž absolutní ztráta adhese, stejně jako tomu bylo při haváriích Milana Svobody a Edity Práškové v dopoledních trénincích. Reynard je skutečně neopravitelný ...

Zdeněk Štefančík
02. 08. 2007, 16:33:17

Ahoj.Jsem taky jeden z fandů formule 1 a formule 3000.Viděl jsem tě už několikrát ve zprávách i při pár závodech a vím že jsi pod vedením Kimiho Raikonnena.Určitě si pamatuješ na triumfy Michaela Schumachera několik titulů za sebou a jako jeden z prvních i tým ferrari měl sedmistupňovou převodovku.Vím že je to troufalé ale myslíš že by pomohla ve formuli 1 osmistupňová(8)převodovka.Vidím v televizi že každý jezdec řadí sedmý rychlostní stupeň už okolo rychlosti 260 a méně.Jenže tento rychlostní stupeň musí být postaven tak aby se nepřetočil motor a nebyl až na hranici 20 tisíc ot za minutu.Myslíš že by jste na této převodovce vydělali a nebo je to ztráta času? Vím že se o tyhle věci starají spíše technici ale už delsí dobu mi to vrtá hlavou. Prosím odepiš co si o tom myslíš.Je třeba vyšší akcelerace když už je výkon osmiválcových motorů nižší. mockrát dík!!!!!!! Zdeněk Štefančík

Je mi líto, ale na takovýto příspěvek se reagovat nedá, to musíš probrat, příteli, s kamarády v hospodě ....

Radek Stránský
23. 07. 2007, 21:51:00

Blahopřeji k vítězství na Babě!!! Drtivé průjezdy Nika a Vaše "honička" s Vilariňěm byla hodně dobrým kořením nedělního závodu. Co říkate na časy Milana Svobody? Doufám, že Vás letos alespoň na Laudonu uvidíme. Díky!!!

Díky, Milan Svoboda je špičkový jezdec disponující špičkovou technikou a tomu odpovídají i jeho časy. Předpokládám, že pro příští rok přezbrojí na třílitrovou formuli a pak budou jeho výsledky jěště výraznější. Na Laudonu určitě budu, ale bohužel ne se závodním vozem,jelikož z letošního seriálu MČR jsem odstoupil.

Jana Fikerová
23. 07. 2007, 09:22:35

Gratuluji k nedělnímu vítězství na Slovensku. Jak se zdá žmoulat všechny čtyři palce najednou se občas vyplatí i když je žmoulá jenom babochlap. Jakož to nováček v této sféře jsem ještě stále v "říši divů", ale byl to prima zážitek. Přeji spoustu dalších vítězství. S pozdravem Jana Fikerová

Děkuji, palce krásných žen vždycky potěší ...

Flesh
15. 07. 2007, 15:35:02

Dobré odpoledne pane Krámský, v současné době vlastním model E36 s motorem M50 B25 bez systému VANOS (RV. 1991) a uvažuji o zvýšení výkonu. Chtěl bych se Vás zeptat zda má tento motor smysl upravovat či se spíše poohlédnout např. po verzi M3. Rád bych však využil níkou hmotost vozu, jelikož je navíc i bez výbavy. Má představa je kolem hodnoty 260koní. zajímalo by mne, zda je vůbec možné takto motor naladit a jaké úpravy by vůz měl podstoupit... Vůz má najeto cca 165tis km. Budu velmi rád za Vaši odpověď. Přeji Vám příjemný den S pozdravem David Fleischer

Vámi požadovaný výkon je možný a běžně tyto úpravy provádíme. Jelikož se jedná o úpravy dosti zásadního charakteru cena takovéto výkonové specifikace je okolo 250.000,- + DPH.

Libor Cerny
07. 07. 2007, 22:22:16

Dobry den chci se zeptat jestli je mozno Bmw E30 2.5 M technik upravit motor a tim zvednot vykon vozu o nake koniky. je mozne se domluvit na uprave.chtel bych se spojit osobne.prosim o tel.cislo dekuji Cerny

Upravit lze samozřejmě každý motor, otázkou zůstává, zdali je to jěště pro majitele finančně únosné. Ve vašem případě by se jednalo o částku min. 175.000,- + DPH. Kontakt je na titulní straně těchto veb. stránek.

Mirecc Zvolen
25. 06. 2007, 20:16:17

Dobrý deň pan Kramsky. V prvom rade sa chcem opytat ci by bolo mozne aby ste štartovali na pretekoch do vrchu na Ostrej Luke...urcite by to bolo super spestrenie podla mna nudnych pretekov kde o prvy flek bojuju "len" bohuzial dve auta Juraja Sladecku a Jara Krajciho..Dik za odpoved..Miro zo Zvolena SVK

Bohužel z technických a finančních důvodů v letošní sezóně startuji pouze v seriálu ME do vrchu.

Tomáš Lang
20. 06. 2007, 01:39:34

Dodatek k předchozímu dotazu. Finanční a časová náročnbost - stačí orientačě. Děkuji Tomáš Lang

zodpovězeno

Tomáš Lang
20. 06. 2007, 01:19:14

Dobrý den pane Krámský, dne16. 05. 2007, 19:48:52 jsem se Vás ptal, zda je možno "přidat šestku" do BMW 530 D (E 39) - manuál. Vaše odpověď zněla - Výměnou převodovky samozřejmě. Rád bych znal finanční a časovou náročnost. BMW 530 D (E39) rok výroby 2003. Předem děkuji za Vaší odpověď. Přeji pevné nervy, hodně zdraví a úspěchů. Tomáš Lang

Cca 1 týden a do 250.000 + DPH ...

VLADIMÍR ŠKUTA
17. 06. 2007, 21:06:12

DOBRÝ DEN PANE KRÁMSKÝ.CHCI SE ZEPTAT JAK NA TOM JE ŽLUTÝ ĎÁBEL A JESTI JEŠTĚ LETOS VYJEDE?A JINAK JAKO VÁŠ VĚRNÝ FANDA VÁM PŘEJI HODNĚ ZDRAVÍČKA A TRPĚLIVOSTI PŘI JEHO SKLÁDÁNÍ.

To už asi "složit" nepude. . .

VLADIMÍR ŠKUTA
17. 06. 2007, 15:24:49

DOBRÝ DEN PANE KRÁMSKÝ.JE MI LÍTO TOHO CO SE STALO V NÁMĚŠTI A DOUFÁM ,ŽE TOHO ŽLUTÉHO KRASAVCE DÁTE CO NEJRYCHLEJI DO POŘÁDKU.PŘEJI HODNĚ ÚSPĚCHŮ A ZDRAVÍ VÁM I STARONOVÉ PLACCE.S POZDRAVEM VÁŠ FANOUŠEK.

Díky.

ŠKUTA VLADIMÍR
16. 06. 2007, 15:43:26

DOBRÝ DEN PANE KRÁMSKÝ.JSEM VÁŠ VANOUŠEK A UŽ MÁM OD VÁS KOUPENY VŠECHNY dvd.CHTĚL BYCH SE ZEPTAT JESTI BUDOU DALŠÍ ON BOARDY.

Zatím není z čeho filmovat. Snímací technika byla v Reynardu připravena . . .

Novas
01. 06. 2007, 14:47:54

Ať už dopadnete na letošním EH jakkoli, tak vím, že pojedete na 120% už kvůli domácím bouřícím fanouškům, kteří Vás určitě budou tlačit dopředu! Určitě to musí být skvělý pocit, když jedete svoz a v každé zatáčce na Vás čeká třeba 200diváků, kteří Vás burcují k dalšímu perfektnímu výkonu. V něděli při závodech ve Šternberku budu jedním z nich, držím palce a přeji hodně úspěchů!!!

Na letošním Ecce Homu jsem chtěl moc vyhrát . . . Už právě kvůli divákům, kteří mě letos doma už jinde neuvidí. Bohužel osud tomu chtěl jinak a já zkončil již v 1. tréninkové jízdě na Lipině s dírou v bloku. Už je té nepřízně osudu letos moc a mě při té ráně vzadu v motoru už jen bezmocně vyhrkly slzy. . .

Jiří Moravec
31. 05. 2007, 15:44:53

Dosel Vám dopis na informace o tom oleji? Už týden se to tu neche zobrazit! Přeji mnoho úspěchů.

Nic mi nedošlo.

michal
25. 05. 2007, 09:59:08

pojedete ecce homo a s čím

S Osellou.

Tomáš Lang
16. 05. 2007, 19:48:52

Dobrý den pane Krámský, rád bych se Vás zeptal, zda-li je možno \"přidat\" šestý rychlostní stupen do BMW 530D E39) - manuál. Přeji hodně zdraví a úspěchů. Děkuji za Vasši odpověď. Tomáš Lang

Výměnou převodovky samozřejmě.

Horst Pokorný
11. 05. 2007, 20:45:21

Pane Krámský, je mi moc líto, jak Váš Reynard špatně v Náměšti dopadl. Moc dobře ale je, že Vy jste z toho všeho vyvázl bez zranění. Opakovaně jsem si ten karambol prohlédl na videu a dělá se mi z toho husí kůže, brrr. Škoda jen, že ve vrchařské startovním poli ubylo pěkné auto. Doufám, že to nebude na dlouho... Vrchy sice nejsou okruhy, ale zdá se mi, že některé kopce jsou na tom po bezpečnostní stránce velmi špatně a divím se, kde všude se to u nás v Česku jezdí. Obdivuji jezdce silných aut, ktreří si troufnou vyrazit zápolit na tratě, kde jsou půl metru od cesty sloupy, kandelábry, rohy baráků, poklopy kanálů... Většina tratí MČR je minimálně osvodidlovaná. Důvodem ve většině případů není fakt, že jde o tratě, které jsou součástí běžného provozu. Je to asi věcí přístupu organizátorů a taky otázka financí. Vždyť v místě, kde jste v Náměšti havaroval, by určitě svodidla nemohla ničemu zavazet. Proč tam tedy nejsou...? Pro běžný provoz tam asi nutně být nemusí, je to skoro rovinka, ale na škodu by i v tomto případě nebyla. Zcela jsem nechápal, proč nejsou svodidla v zatáčce U dubu. I když je tam výjezdová cesta kamsi do lesa, která musí být během roku průjezdná, lze to přeci vyřešit jako u nás ve Šternberku. Ve vracečkách u nás svodidla jsou a během běžného provozu jsou v nich "díry" pro odstupující lesní cesty. V době závodů se díry doplní a svodidla jsou v zatáčce kompaktní. Když to někdo v Náměšti U dubu neubrzdí, smete pořadatele a vletí mezi habry, nebo se v lepším případě zasekne o poklop kanálu, který trčí metr od krajnice. Je to sice skoro vracečka a každý tam šlajfuje a podřazuje, takže za normálních okolností je při vjezdu do zatáčky už rychlost poměrně malá, ale stát se může cokoliv, okolnosti nemusí být vždy normální. S tím se přeci musí počítat. Stejně příšerné je to i u toho statku, nebo co to tam je za stavení. Do těch zdí bych tam vletět nechtěl. Pořadatelé to "vymysleli" skvěle i pro diváky. V zatáčce U jízdárny byl divácký prostor na vnější straně zatáčky. Byl tam sice obrubník a živý plot, ale ten asi rozjeté auto moc nezastaví. Navíc tam byl v zahrádce bufet. Člověk pil před zahrádkou čaj a pár metru vedle něj za plotem z listnatého keře, přes který nebylo vidět, auta točily zatáčku. Sice mírnou, ale za deště i ona mohla činit potíže. Kdyby tím plotem někdo profrčel, v poslední sekundě nikdo v tomhle prostoru nestačí uskočit. Už jsem si prohlédl většinu tratí MČR a musím říct, že často kroutím hlavou, jak nebezpečná místa na tratích jsou bez svodidel. Kolem prvního stromu se šoupne pár ojetých gum a tím to končí. Např. v Lanškrouně je velmi rychlá trať a na svodidla tam téměř nenarazíš (hlavně v první polovině tratě - tam snad nejsou vůbec), natož tak na zdvojená, která zajišťují bezpečnost i formulím a plackám. A co tolik vyhlášené Ústí? Za těma vracákama v lese to taky není nic moc. Když to někdo při výjezdu ze zatáčky na plynu přežene, sjede po svahu do lesa mezi 100leté smrky. Svodidla tam začínají až 30 metů za zatáčkou. Kdyby tam byla louka, tak to chápu, ale když je tam svah se vzrostlými stromy...? Vždycky se mi zdálo, že Ecce-homo by na tom mohlo být líp. Ovšem, když to porovnám se zbytkem tratí v ČR, tak je to ve Šternberku naprosto zlaté... Na co se čeká? Až se někdo v Náměšti nebo jinde u nás zabije...? Jaký je Váš názor na bezpečnost našich vrchařských tratí? Dá se s tím něco dělat? Jak to vypadá na tratích ME, je to stejné jako u nás v Česku?

Co na to odpovědět. . . ? Snad jen to, že mi mluvíte z duše a jediným vysvětlením je fakt, že rychlých otevřených vozů je pár a pro ně se nevyplatí pořadatelům něco měnit na tratích, které jsou stále schvalovány podle kritérií z let, kdy jsme všichni jezdili na Škodovkách . . . Jediné v čem se mýlíte je fakt, že já považuji Ústí 21 za podstatně bezpečnější a kvalitnější trať než je Ecce Homo. Evropské tratě jsou dnes mnohem bezpečnější, ale nebylo tomu tak vždy, musel se v roce 2000 zabít takový fenomén jakým byl Fabio Danti. . .

Patrick
10. 05. 2007, 02:51:25

Hello dear Otakar, I'm really sorry for your crash last weekend! It's very sad for the beautiful car, but most important is that you are OK!!! Best regards from Luxembourg Patrick

Thank's.

Miloš Pokorný
08. 05. 2007, 22:18:46

Dobrý den pane Krámský. Sledoval jsem několikrát dokola,na videu,ten Váš"výlet"v Náměšti.Dnes již vím,že jste projetí mezi zdí a sloupem,absolvoval bez zjevných zranění,ale ten první dojem,poté co se ta hromada"šrotu"zastavila,byl z pohledu diváka zoufalý.Ta chvíle,než jste se vynořil z oblaku po hašení,byla nekonečná.Až potlesk napjatou atmosféru uvolnil.Nemám ponětí,jaká finanční újma během pár vteřin vznikla vašemu týmu,ale věřím,že i nadále bude jméno Pan O.KRÁMSKÝ okrasou startovních listin.

Děkuji mockrát za uznání, alespoň vidíte, že zázraky se dějí. . . Nebojte "Krakonoš se hned tak nevzdává" . . . PS: během těch několika vteřin jsem přišel cca. o 200.000,- EUR, ale "dostal" nový život včetně nové životní filozofie. . .

Irena Bauerová
07. 05. 2007, 16:28:57

Ahoj Oťane,vše nejlepší k Tvým novým narozeninám,když jsme viděli ta fotky z Náměště,polil nás pot,tentokrát nad tebou pánbíček držel velkou ochranou ruku,snad to byl pro letošní rok poslední karambol a do dalších závodů Ti přejeme hodně štěstí a vítězství. Měj se hezky a snad se někdy uvidíme na závodech.Irena a Franta Bauerovi.

Díky mockrát.

petr frencl
07. 05. 2007, 11:19:23

Preji vam pane Kramsky,ABY SE Vam podarilo dat auto do kopy co nejdrive,i kdyz jak ho vidim na fotkach bude Vas to stat hodne prace,ale hlavne hodne penez.Vim,ze mesic je kratka doba na opravu(pokud je jeste co opravovat),ale doufam,ze Vas uvidim na ecce homo.Protoze takovych skvelych pilotu jako jste Vy je malo.Preji hodne stesti a ve Sternberku nashle.

Děkuji.

Racer
06. 05. 2007, 23:08:18

Dobrý den,jste v pořádku po té havarii v Náměšti,a budete ještě dávat do kupy formuli či pro tuhle sezonu už ne?

Díky Bohu jsem v pořádku, ale formule je totálně na šrot včetně motoru . . .

Risa
06. 05. 2007, 17:35:31

Dobry den chtel bych jse zeptat na variantu sviček s kombinovanim palivem(benzin a LPG)jak byste mi doporucil predem dekuji (MAM BMW E30 1.8 83KW RV.1985)

Plyn jako palivo pro značku BMW považuji za degradaci značky . . .

Patrick
11. 04. 2007, 03:15:36

hello dear otakar, your cars are always great, this yellow color is wonderful. the bmw, then the osella and now the f3000. would be great to see you starting at european hill race at Eschdorf in Luxembourg on 9th/10th June (one week before Trier). wouldn't that be a great idea?

I am sorry, but I am starting only in the European championship this year. . .

Radek Maly
07. 04. 2007, 18:32:46

Pane Kramsky, nejak vam to tady umira, chtelo by to nejakou aktualizaci z pripravy na sezonu nebo tak neco. A taky by me zajimalo, proc nedate sve sponzory na hlavni stranku, takhle vam na ne moc lidi neklikne. S pozdravem RM

Radilů dneska je . . .

Jan
07. 04. 2007, 07:01:48

Dobrý den jsem sběratel podpisových karet a plakátu a proto bych vás chtěl poprosit jestli byste mi mohl poslat nějaký plakát s věnovaním nebo nějakou podpisovou kartu stačila by mi fotka s věnovaním.Jmenuji se Jan Kodádek a moje adresa je Jaromíra Malého 2194 Písek 39701.Těším se na vaší odpověd.

Posláno.

Voborský Pavel
03. 04. 2007, 06:09:41

Ještě jednou díky za Tvůj čas, klukům se to moc líbilo, máme alespoň téma na diskuzi. Kdybych Ti mohl s čímkoli pomoci tak se ozvi. Přeju hodně úspěchů v závodění a hlavně zdraví. Čau Pavel

Díky.

Gustav Špergl
02. 04. 2007, 21:58:42

Dobrý den. Vlastním bmw 524td e28 a chtěl bych se zeptat na pár věci: 1.je možné do tohoto motoru namontovat vstřikovací čerpadlo s komplet elektrikou a řídícími jednotkami z 524td e34. –důvod-načipovaní Motory by měli byt shodne ,rozdíl je ve vstř. čerpadlech, mechanické-elektronické 2.Muj motor je po go takže jsou tam nové vstřiky, bude potřeba je také předělat? 3.Šlo by tam dát turbo z větším plnícím tlakem,např z 525tds? Mělo by to po čipu z větším turbem ještě větší výkon než z původním turb. po čipu? 4.Lze vyměnit původní převodovka za převodovku z 518 e28- popř. co by se směnilo ps:Vím že je to stará "mrcha" ,ale mít žraloka byl od mala můj sen..A k tomu je v plné kondici-podvozek, řízení, motor i kastle a koupil sem ho za dobrou cenu. Tak bych ho chtěl trochu upravit (a to jen motorově!! Vzhled zanechám seriový) z levně dostupných dílu od kámoše. Nebo mi poradíte jiný způsob zvýšení výkonu a Krouťáku? Moc díky za každou radu, Váš obdivovatel Gustav

Je mi líto, ale diesly se nezabývám, ale ze zkušenosti vím, že jde v podstatě všechno. . .

David Dohnal
28. 03. 2007, 14:44:09

Dobrý den pane Krámský.Chtěl bych si od Vás objednat z obchodu modely závodních vozů na adresu David Dohnal,Bartuškova 599,Třebíč 674 01.Děkuju a přeji mnoho uspěchu v nové sezoně.

Díky.

Petr Novak
25. 03. 2007, 22:54:29

Dobrý den , chtěl bych se zeptat na to jak nejlepe zvysit vykon u E34 M5 3,6 315ps??Co udělat jak první??

Jako první? První budou asi nejdůležitější peníze. . .

Petr Březovják
21. 03. 2007, 00:19:58

ještě jeden dotaz,nevím jak si mám objednat CD Camera on board

Co takhle emailová pošta (adresa je na titulní stránce). . .

Petr Březovják
21. 03. 2007, 00:03:18

Dobrý den.mám BMW E30 325i, 125Kw,1987,a mám problém s motorem.V nízkých a častěji ve vysokých otáčkách tarakuje.od 2000-4000 se to dá,ale při rozjezdu při prudším sešlápnutím plynu taktéž tarakuje,a úplně blbne když ho párkrát pořádně vytočím.Mám pár věcí s kterými by to mohlo souviset.Mám docela dost oleje v sacím potrubí(až po filtr)podle toho taky vypadají i svíčky,snad né stírací kruhy?Emise taky nedopadly dobře,ale ty byly na prd už v době,kdy Báw jej.Jestli nedělá neplechu rozpadlý(přicpaný kat).Napadlo mě v souvislosti s tím olejem v sání,jestli se nenamočil potenciometr škrt. klapky,protože jsem ho proměřoval a ukazoval chaoz.Mimo jiné měl jsem i zdělanou hlavu,zabrušoval jsem sedla a měnil ven. gufírka.Tlaky ve válcích jsou dobré.Tak bych se Vás jako mistra přes BMW chtěl zeptat,jestli Vás něco nenapadá,než skočím na nějakou diagnostiku.Chtěl bych si zkrátit čas s vyšetřováním a peníze s diagnostikou a proto nejprve píšu Vám.DÍKY ZA ODPOVĚT.Petr ps.porucha se stala v jeden moment

Radši "SKOČTE", jelikož doktor Vás po telefonu taky nevyšetří. . . a všechno ostatní jsou, jak já říkám, "hospodské kecy". . .

Luděk Kadlec
13. 03. 2007, 22:33:23

Děkuji za vaši odpověď na můj dotaz, ale ne zcela mne uspokojila, proto mám ještě jiný dotaz. Uvidíme vaši Osellu na nějaké naši trati, například v Ústí n. Orlicí nebo ve Štenberku či v Lanškrouně?

Určitě.

Brano lesay
12. 03. 2007, 20:40:33

dobry den chcel by som sa opytat s akych modelou bmw by mi mohla sediet "kratka" prevodovka ktora ma 5prev.stupen v pomere 1,00. Potreboval by som ju nasadit na M5 e34 3,6 tam mam na 5stupni 0,81. Dakujem za odpoved

Prakticky ze všech modelů E36, doporučuji M3 E36 - 3.0.

Luděk Kadlec
11. 03. 2007, 14:41:26

Vážený pane Krámský, budete letos nasazovat i svou Osellu s jiným jezdcem?Pokud ano kdo to bude? V nové sezoně 2007 Vám přeji hodně úspěchů a hlavně žádné karamboly.Luděk Kadlec Zábřeh

Osella je připravena a rozhodně se letos projede . . . Ovšem určitě v rukou špičkového jezdce.

F. Slovák
02. 03. 2007, 17:56:57

Zdravím Vás pane Krámský, mám v úmyslu zakoupit BMW 328 m3, rv 97, měl byste pro mě radu na co si dát extra pozor u tohoto modelu ? Na co byste se například zaměřil Vy při koupi, testu ? Děkuji za odpověď

Na celkovou korozi a vůle podvozku a správnou funkci vanosu.

Milan Toman
26. 02. 2007, 08:49:49

Dobrý den pane Krámský, rád bych věděl Váš názor na vůz BMW 525i r.v.93 a mladší. Jedná se mi o spolehlivost, dostupnost n.d., životnost, apod. Moc Vám děkuji ! Toman

Solidní robustní konstrukce prakticky veškeré díly již existují v replikách.

Petr Uhlir
25. 02. 2007, 14:30:03

Dobry den, letosni sezona ME prinasi opetovne zruseni restriktoru sani u turbodmychadel cestovnich vozu. Domnivate se, ze budou vozy BMW schopny konkurovat nastupu Lanceru, Focusu,... a nebo budeme svedky neceho podobneho co v MCR loni predvedl David Komarek se svym Lancerem? Dekuji S pozdravem Petr Uhlir

Nebojte příteli, ono to nebude tak horké...

Radovan Stránský
21. 02. 2007, 16:33:24

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jestli už máte představu, proti komu budetel letos bojovat na úrovni evrpských kopců? Někde jsem se dočetl, že Regosa a Bormolini by měli zřejmě jezdit národní mistrovství a Napínák by měl jezdit za sebe. Ale co třeba stáj Frantze T? Ta se hroutí, nebo nastoupí nová krev? A Vilariňo? Vím, že asi nemáte před začátkem sezóny zrovna moc času, ale jako fandovi by mi informace udělali radost. O domácím šampionátu snad informace mám. Pokud k tomu prozradíte, co nového bude na Vašem nejnovějším skvostu, budu rád. Přeji v letošní sezóně hodně štěstí a úspěchů a předem děkuji za odpověď.

Regosa asi pojede s Osellou italský šampionát, Bormolini koupil od Regala jeho Reynard 95 a pojede ME (chtěl by u Tschagera), Napione pojede ve vlastním týmu se svým synem, který usedne do F3, Vilariňo kupuje nového Nippona a s Angellou, která usedne do Normy CN-2000 pojedou ME, Martinez koupil Reynard 94 a chystá se do ME. Můj Reynard je momentálně kompletně rozebrán a v nové sezóně ponese označení K07, takže již z toho je patrné, že půjde o mou první konstrukční evoluci...

jakoubková hana
19. 02. 2007, 18:54:55

dobrý večer,napíšete mi prosím Váš názor?Nemohu sehnat orig.použitý katalzzátor na bmw 318is,1989,E30.,jestli je vhodné jezdit bez něj,případně s uni.děkuji moc

Obě varianty jsou možné ta s UNI bude jistě "stravitelnější" pro STK.

Jan Sabela
19. 02. 2007, 13:04:39

Dobrý den.Rád bych se zeptal proč mi moje BMW 525 TD při nízkých otáčkách cuká. Ještě chci vědět, jesli je stejný diferenciál ze starší pětkové řady.

To může být tisíc důvodů... třeba (čerpadlo, vstřiky...) doporučuji návštěvu servisu. Diferenciály shodné nejsou.

kamil Ďuríček
16. 02. 2007, 18:00:37

Dobrý den, chtel bych se Vas zeptat jestli se vyplati koupit BMW 318is E3O z roku 1990 po kompletni GO a nebo mladsi 318is E 36 treba z roku 1995 v normalnim stavu... A jeste jestli je is dobra volba.... vim ze 6 válec je super,ale radsi bych neco s mensi pojistkou. a co se tyce vykonu zdaji se mi ty iska na stejne urovni jako motory 2.0 predem dekuji

Kupovat auto takové značky jakým BMW je a přitom licitovat výši pojistky se mi zdá při nejmenším nefér...

Milan Schembera
08. 02. 2007, 09:26:14

Zdravím, chci se jen zeptat, zda-li nemáte nutkání letos aspoň v Ústí a na Ecce Homo posadit do Oselly Puliče, aby chuděra tak nezahálela? :-)

Každý špičkový jezdec, jakým Niko Pulič beze sporu je, má ucelené a hlavně koncepční programy závodních sezón. Nemyslím, že by zrovna v tyto dva termíny uprostřed závodní sezóny neměl co dělat a přijel se "sklouznout" "s chuděrou" Osellou. Nehledě na to že by to musel někdo zaplatit... Máte li zbytečné peníze rád vám na něho dám kontakt třeba se domluvíte... :))

Radek Maly
01. 02. 2007, 20:28:51

Na Motormixu psali ze Milan Svoboda si pořídil novější Reynard a Miloš Beneš vymenil svoji placku za F3000! Nevite o tom neco podrobnejsiho?

Vím to samé co Vy, Miloš Beneš má Ralta po D. Nevěřilovi.

milan bureš
31. 01. 2007, 12:16:41

dobrý den nevíte něco o autě BMW E36 M3(počet koní a hmotnost)?odepište na email. děkuji

Omlouvám se, ale já se zabývám závodními a sportovními vozy, tyto hodnoty najdete běžně na internetu (když nebudete líný a budete chtít).

Martin Koutský
30. 01. 2007, 14:53:31

Dobrý den potřebuji poradit vybral jsem si v Nemecku několi aut na koupi a nevím jak se rozhodnout. Chci Bmw E46 tak rok 1999 - 2001 typově přes faceliftem, chci auto na parádu a ne na závodění ale s max výbavou. Našel jsem si 320 DA najeto 105000,- km 330 xda najeto 120000,- km a 330 ia najeto 110000,- km s servis. knihou výbava jakou chci a nevím jaký motor je lepší co se týče budoucí údržby (náklady) a případných rizik poruchovosti. Nejraději bych 316 v tiptroniku našláplou výbavou ale to se mi nedaří sehnat. Chci auto pro potěšení už dlouho se mi líbí. Je těžké zkloubit barvu polokožené sedačky sportovní volant atd. Těch aut moc není. četl jsem nějaké recenze na 320d motor 100kw že je nic moc a že 330 d je lepší nevím já tomu zas tak nerozumím. Děkuji Koutský Martin.

Nějak jsem nepochopil váš příspěvek, jestliže lítáte ve svém požadavku od 316i k 330d tak je to dle mého soudu ode zdi ke zdi. Doporučuji nejdříve si ujasnit v hlavě, co vlastně chcete, a potom navštívit autorizovaného prodejce BMW, kde se vám budou věnovat (mají i bazary ojetých vozů).

Radek Čajka
27. 01. 2007, 20:28:31

Dobry den pane Kramsky,mam BMW E39 model 530d.Poslední dobou se mi stává že se mi větrák motoru pres noc nekolikrat zapne a vypne,tudiz casem sezere baterku a kdyz mam velkou smulu tak ani nejde odemcit central.zamykani.Nevite co s tim? dekuji mnohokrát,preji prijemne lyzovani (konecne!)

Doporučuji navštívit autorizovaný servis.

Tomáš
27. 01. 2007, 11:10:34

Dobrý den pane Krámský.Chtěl bych si od vás objednat z obchodu čepici Bmw Team Krámský na adresu-Tomáš Vymazal,Chelčického26,blansko,67801.Moc děkuji a přeji úspěšnou sezonu v roce 2007 vám,i celému vašemu týmu.


Štěpán G.
24. 01. 2007, 06:40:35

Dobrý den. Pane Krámský mám na vás jednu prozbu! Renovuju jeden motor od Fiatu 125S-1608cm3/DOHC-2V (1968). Nemuzu nikde najít originální písty, a tak jsem začal hledat tvarem i rozměrově podobné od jiných značek. Já mam original vrtání 80mm, u BMW320i(E30) r.v.1981-91 je vrtání 80; 80,5 a 81 mm.Mám ale problem v tom, že nikde nemůžu sehnat další pro mě důležité údaje. A to jsou: Jestli má dotyčný píst na vrchu kuželové ZAHLOUBENÍ nebo naopak VÝSTUPEK? A další: Jestli je volně uložen pístní čep v pístu, nebo v ojnici? Píst by měl být z motoru o BMW M20 B20 LE 1991cm3/2V. Je to 6-válec o výkonu 92 - 95kW. Byl bych vám velice vděčný, kdybyste mi mohl pomoct s timhle problémem a odepsat mi na můj email. Předem vám děkují a přejí mnoho úspěchu i v dalších letech. S pozdravem Getsko Š.

Milý příteli, těch parametrů pístu je podstatně více... co takhle třeba výška hrany pístu od pístního čepu, výška pístu pod okem, excentricita oka... Doporučuji navštívit vrakoviště, kde takovýchto starých motorů s písty vhodnými pro studium je určitě dost. Jinak, dle mého soudu, např. firma GOETZE resp. SCHMITT ve svém repličním výrobním programu tyto písty určitě má.

Josef Kral
21. 01. 2007, 18:14:58

Pane Kramsky,jiste mate nejake nove informace o budoucnosti tridyCN,jak to bude vypadat v ME 2007,dekuji za info

Zatím se tam nikdo moc nehrne, takže favoritem této skupiny by měla být Angella Vilariňo, která bude startovat s francouzskou Normou CN 2000.

Martin Mour
18. 01. 2007, 16:30:30

Dobře, omlouvám se, vaše "pravidla" jsem si nepřečetl. Takže to zkusím znovu, tentokrát ne anonymně. Proč je naftový motor v autě hlučnější než benzinový ? Děkuji

Třeba proto, že pracuje s podstatně vyššími tlaky...

Loun Jan
06. 01. 2007, 08:42:51

Dobrý den Pane Krámský. Jsem velký fanoušek všeho s modrobílou vrtulkou ve znaku, tudíž i velký fanoušek Váš. Musím přiznat, že vrchy mi moc neříkají, fandím spíše dálkovým závodům motocyklů a motocyklům vůbec. Letos jsem doplnil svůj vrtulkový park, který čítá několik automobilů a motocyklů, o krásný kousek Z3 Coupe 2.8 ve vynikajícím stavu. Automobil je originální, bez jakéhokoli zásahu takytunerů. Chtěl bych Vás touto cestou požádat o alespoň nástin finanční náročnosti úpravy motoru a výfukové soustavy podle vzoru K4, který by vyhovoval mým požadavkům. Rád bych totiž tyto úpravy svěřil do rukou a hlav odborníků, kterými, dle dosažených výsledků, bezesporu jste. S přáním mnoha ůspěchů nejen sprtovních, Jan Loun.

Úpravy motoru na typu K4 v té době byly kalkulovány cca 25tis. na válec tzn. 150tis. + dph. Specielní škrtící klapky (M3) včetně příruby a úpravy elektrického svazku cca 75tis., výfuková soustava včetně laděných svodů cca 80tis. V dnešní době by to bylo již samozřejmě o něco více (bohužel dnes je již i obyčejný rohlík podstatně dražší...). Garantovaný výkon cca 290 - 300 PS.