Back to main page
Guest book
2016    2015    2014    2013    2012    2011    2010    2009    2008    2007    2006    2005    2004    2003    2002

Jiří Moravec
24. 12. 2009, 12:57:37

Pane ,,Krakonoš´´, hezké svátky, mnoho úspěchů ale hlavně zdraví nejen do roku 2010...

Děkuji, tobě také.

Vojtěch Štumr
13. 12. 2009, 10:07:43

Dobrý den, nedávno tady probíhala nepříjemná diskuze ohledně maximální rychlosti K18 na Severní smyčce. Nechtěl bych zde vyvolávat další dohady, které sem rozhodně nepatří, ale zkušenost s velmi vysokou rychlostí na rovném úseku má i další legenda motoristického sportu a to pan H. J. Stuck. Odkazy sem nepatří, ale já si ho sem dovolil umístit, protože pan Stuck se chlubí rychlostí 309 km/h se super SUV viz odkaz. Nevím, proč by měly vzinkat další pochybnosti a nerad bych tímto přilil olej do ohně. Mějte hezké svátky vánoční a mnoho štěstí a úspěchů v novém roce. Odkaz: http://www.youtube.com/watch?v=BuRlxl6-uss

H.J. Stuck držel svého času rekord na Nordschleife i s BMW X5/V12 . . . (top speed byla rovněž přes 300 km/h)

Roman Kratochvíl
29. 11. 2009, 19:59:07

Dobrý den. BMW M3 E46 je podle mě velice krásný automobil, jízda s ním je prej opravdu skvělá, klidně bych ho bral. Ale někde jsem slyšel že motor který je v tomto BMW má vážné problémy s výdrží a spolehlivostí, prej každé M3 E46 má motor vyměněný. Chtěl bych se zeptat co je na tom pravdy ? Děkuji

V edici máme těchto vozů několik, ale na žádném jsem motor neměnil, ani neregistroval "problémy s výdrží a spolehlivostí" . . .

Ivo Mrvík
24. 11. 2009, 15:29:59

Dobrý den, mám bmw Z4 3,0i. V létě jsem nechal měnit zadní gumy - stejný rozměr jako původní, pouze nové nebyly run-flat. Zároveň mi měnili v servisu olej v diferenciálu. Od té doby v rychleji projížděné zatáčce bliká esp a zadní kola nedrží stopu. Měl jsem za to, že je to pneumatikami, které nejsou run flat. Koupil jsem tedy run-flaty, problém se zmenšil, ale přetrvává. Vím že je obtížné po mailu odhalit kde je chyba, máte ale tip, co by to mohlo být ? Díky. P.S. : hodně štestí v závodění i podnikání. zdravím, Ivo Mrvík

Špatná kinematika podvozku, resp. vyvážení vozu. Toto jsme schopni odstranit ale bohužel pouze u nás na servisu sportovních vozů.

Radek Zapletal
19. 11. 2009, 01:09:49

01. 10. 2009, 09:46:15 Vážený pane Krámský, chtěl jsem se Vás zeptat na kvalitu, respektive výdrž elektroniky motoru M70B50. Pokud se namýlím, tak tento motor má dvě řídící jednotky, pro každou řadu válců jednu a "nad nimi" je další ŘJ, tento motor má drive by wire, jak probíhá seřízení škrtících klapek na tomto motoru? Provádí Vaše firma úpravu těchto motorů, případně brzdového systému na E31? Díky za odpověď a přeji hodně úspěchů. Zapletal Seřizování těchto motorů je trochu složitější, právě kvůli staršímu typu elektronického manegementu motoru. Samozřejmě umíme upravit i tento motor, rovněž tak brzdový systém na E31. Dobrý večer pane ing. Krámský, výše jsem měl dotaz ohledně úpravy E31, určitě máte cenový odhad úpravy brzd a podvozku, případně i motor. Mohl bych Vás poprosit o zaslání předběžné cenové nabídky pokud bych se pro Vaši úpravu rozhodl? Budu muset řešit kompletní obutí, brzdy a pravděpodobně i rekonstrukci podvozku. Děkuji Vám za Váš čas i ochotu a přeji hodně úspěchů jak ve sportu, tak i podnikání. S pozdravem Radek Zapletal

Sportovní brzdy se pohybují od 60 do 100 tis.korun dle specifikace, sportovní seřizovací podvozek včetně montáže a úprav kinematiky od 80 do 150 tis. korun a kvalitní motorový tuning vychází cca 25-30 tis. korun na válec.

laetitia
10. 11. 2009, 22:32:08

thank you for the cards
laetitia


Tomáš Zíka
09. 11. 2009, 19:02:26

Dobrý den pane Krámský. Rád bych se zeptal zda neuvažujete o návratu na české okruhy?Uplynula již dlouhá doba co jste prezentoval své nové BMW GTR-GTC.Zajímalo by mne zda se vám skutečně podařilo stvořit nejrychlejší okruhové BMW v ČR posléze v Evropě jak jste kdysi prohlašoval.Nová třída do 3,5litru by pro vás mohla být docela dobrou výzvou a mohl by jste tak naplnit svá slova o nejrychlejším vámi postaveným vozem v této třídě.V této nejpočetněji obsazované třídě můžete porovnat své kvality s vozy BMW Šenkýře,Kačírka,Kusína,Porsche Vonky.Mičánka,Ferrari Vacíka a ostatních.Myslím že by váš návrat na okruhy byl oživením této zajímavé třídy.Děkuji za odpověď.Tomáš Zíka

Jedno současné pořekadlo dnešní doby říká, že : O PENÍZE JDE VŽDY AŽ V PRVNÍ ŘADĚ... Takže pokud víte o někom, kdo je ochoten tento projekt profinancovat, resp. si takovýto vůz u nás objednat, velice rád ho postavím a garantuji v Brně čas na kolo na hranici dvou minut. Moje finanční zdroje jsou v této době omezené a jejich investice do technologie vozů F 3000, resp. Formule Nipon mě uspokojuje po konstruktérské i jezdecké stránce více. Ikdyž nikdy bychom neměli říkat nikdy... Podívejte se do fotogalerie.

Jiří Moravec
04. 11. 2009, 22:34:24

Dobrý večer. Přeji pěkné prožití Vašeho svátku...

Také děkuji, člověka potěší zájem příznivců o mou osobu i v jiné rovině, než je jenom ta závodní...

Lokvenc Robert
04. 11. 2009, 16:29:24

Přeji vše nejlepší,hodně zdraví a štěstí k Vašemu svátku.

Děkuji mnohokrát, není mnoho lidí, kteří si pamatují, že slavím svátek na Karla podle staré rodinné tradice.

Jozef Pach
03. 11. 2009, 11:00:57

dobry den mam bmw316 rok vyroby 98. som vyučeny automechanik auto si opravuji sam ale mam maly problem ked chci zmazat chybu tak musim jed do servisu.a platim za to aj ked tomu rozumim.nedolo by se stiahnut program na diagnostiku alebo zakupit .Dekuji Jožo

Diagnostika samozřejmě zakoupit lze (např. BOSCH), ale uvidíte že to je postatně větší investice než občasná návštěva servisu za tímto účelem. Nářadí si přeci také musíte koupit ikdyž jste automechanik...

Jan Košťál
02. 11. 2009, 15:09:56

Zdravím Vás pane Krámský. Rád bych Vás požádal o radu. Vlastním nedlouho BMW M3 E36 SMG, rád bych na vozidle vyměnil všechny náplně. Prosím, mohl byste mi poradit, jaký olej dát do motoru? Na webech toho lze najít hodně, avšak rád bych znal Váš názor, přeci jen máte největší zkušenosti. Můžete, prosím, doporučit i značku olejů? Je vhodný olej Mobil 10W-40? Předpokládám, že do převodovky a diferenciálu nelze stoupnout vedle? Převodovka - Dexron, diferenciál BMW (Castrol)? Děkuji mnohokrát za odpověď a do budoucna přeji mnoho úspěchů. Jan Košťál

Motor : Castrol TWS 10W-60W Převodovka : Castrol AMX Rozvodovka : Castrol SAF-X, nebo SAF-XJ

laetitia
01. 11. 2009, 17:27:30

Hello I` am a great Fan of rally and Sport auto. I would be very happy if you could send me new or old signed Post Cards of you. I would be very pleased if you could fulfil my wishes. Many Thanks in advance for your kindness. Success may always be at your side. I wish you al the best and good luck for the next Races. Many Thanks laetitia my adress Vendier laetitia 16 rue principale 88210 LE MONT(FRANCE) greetings

Thank you very much, cards crossing.

Roman Kratochvil
20. 10. 2009, 09:22:35

Dobry den, 1- proc maji formulove vozy tak vysoky profil pneu a uzavrene vozy naopak nizky profil? 2- v cem je zakladni rozdil v principu chovani techto pneu? Dekuji.

Formulové vozy jsou podstatně lehčí s těžištěm těsně nad vozovkou a tudíž při příčných zrychleních nedochází k tak velké deformaci valivého profilu pneumatiky. Samozřejmě u větších a těžších vozu je dalším hlediskem nutnost použití výkonnějších a tudíž i větších brzd. Proto montáž ráfků o větším průměru (ovšem i větší hmotnosti).

Nikola Dudycha
18. 10. 2009, 21:10:28

Dobrý den,pane krámský.Minulí měsíc jsem si pořídil BMW 530D touring.Dnes se mi vybyla baterka,po jeho rozjetí se mi začli dofukovat měchy nivo.Ale nafoukli se mi na maximum a mam zvedly zadek automobilu a už neklesl.Potřeboval bych poradit čím by to mohlo být.děkuji za odpoved

Hurá do servisu, znivelizovat počítač.

Ondřej Vichr
13. 10. 2009, 19:17:18

Dobrý den pane Krámský, chtěl bych Vás poprosit o radu. Jaký je nevhodnější olej do motoru vozu BMW E30 316i M40? slabina tohoto motoru je nepříjemné cvakani hydroštelů ,u mě cvakaji zatim pouze za studena ,(nalitim vhodneho oleje by se mělo toto cvakani zmírnit ). Zajimalo by mě jestli bych neco zkazil tim ,když do motoru dam olej Castrol Magnatec 15w-40 minerální? Děkuji za odpoved .S pozdravem Ondra Vichr

Nezkazíte asi nic ale dle mého soudu by byl lepší olej syntetický s vyšší výkonovou normou (min.10W-50W).

Bc. Radek Zapletal
01. 10. 2009, 09:46:15

Vážený pane Krámský, chtěl jsem se Vás zeptat na kvalitu, respektive výdrž elektroniky motoru M70B50. Pokud se namýlím, tak tento motor má dvě řídící jednotky, pro každou řadu válců jednu a "nad nimi" je další ŘJ, tento motor má drive by wire, jak probíhá seřízení škrtících klapek na tomto motoru? Provádí Vaše firma úpravu těchto motorů, případně brzdového systému na E31? Díky za odpověď a přeji hodně úspěchů. Zapletal

Seřizování těchto motorů je trochu složitější, právě kvůli staršímu typu elektronického manegementu motoru. Samozřejmě umíme upravit i tento motor, rovněž tak brzdový systém na E31.

Vladimír Kuchař
05. 09. 2009, 21:10:34

Dobrý den, pane Krámský. Měl bych na Vás jeden dotaz. V roce 2008 jsem si koupil BMW 1 118i, 105 KW /benzín/, neboť jsem si myslel, že je lepší mít vozidlo ve vyšší výbavě a motor že je dostatečný v poměru výkon/cena. Dnes si to bohužel již nemyslím. A zde je můj dotaz. Dá se za rozumné peníze zvýšit výkon tohoto čtyřválce na úroveň 120i - 125 KW a 210 Nm, bez toho, že by se snížila životnost motoru,případně dalších komponentů? Děkuji za Vaši případnou odpověď Vladimír Kuchař

Otázka je, co myslíte rozumnou cenou. Požadovaný výkon by u nás stál cca. 150. tis. korun.

Pavel Juráň
29. 08. 2009, 18:25:01

Dobrý den pane Krámský, chtěl bych Vás poprosit o radu kdo by pomohl kromě X-raiduse stavbou závodního motoru BMW 3,0sd popřípadě 3,0d. Která varianta motoru je pro tyto účely lepší? Děkuji za odpověď

Takovýto motor jsme schopni postavit i my, max. výkon bude u obou variant cca. shodný, sd bude mít lepší průběh kroutícího momentu, ale může být poruchovější. Pro dálkové off-roady nedoporučuji vyšší stálý výkon než cca. 350 PS.

Tomáš Zíka
27. 08. 2009, 10:40:22

Pane Krámský,právě jsem si koupil renomovaný německý časopis Auto Sport,kde detailně popisují rekordní čas na kolo na Nordschleife.Šestadvacetiletý pilot Florian Gruber tak dosáhl s Gumpertem Apollo Sport dne 13. srpna 2009 času 7:11,57 a zapsal se tak do tabulek jako nejrychlejší člověk na Severní smyčce Nürburgringu v autě „na značkách“.Toto auto má pod kapotou přeplňovaný osmiválec 4,2 l od Audi, který má výkon 700 koní. To umožňuje Apollu dosáhnout zrychlení z 0 na 200 km/h za 8,9 sekundy a maximální rychlosti 360 km/h (podle nastavení aerodynamiky).A s tím na nejdelší rovince trati dosáhnul rychlost 294km/h.Tento článek mi oživil v paměti nedávné debaty s Vámi a o Vaší rychlosti s K18 a Vámi udávanou rychlost na této trati 338km/h.Můžete mi teda ROZUMNĚ vysvětlit jak a kde jste to tam dosáhl této rychlosti.Myslím si,že by to zajímalo nejenom mě osobně,ale i více lidí.Protože v historii této trati ještě nikdo nedosáhl takové rychlosti jako Vya ani se k této hranici nepřiblížil.Myslím tím s seriovými vozy se všemi různými úpravamy.Nepočítám tím formulové vozy.Děkuji

Vývoj specielně tohoto vozu, resp. jeho podvozku jsem měl možnost osobně sledovat a to přímo na pracovišti firmy KW. Tento vůz mě zajímal také proto, jelikož v minulosti s ním chtěl jeden klient ze SRN závodit a byl rozčarován z disproporce mezi inzerovanými a skutečnými výkony vozu. (dokonce se s firmou soudil). Ihned po testu jsem hovořil s techniky firmy KW, kteří byli testu přítomní. Z dat vyplývá, že toto byl opravdu velice dobrý vůz, a buďtě ujištěn, že kdyby použil všechny finesy, které jsme použili my, rozhodně by přes 330 km/h jel zde také. . .

Robert Lokvenc
27. 08. 2009, 08:23:44

Přeji vše nejlepší,hodně zdraví a štěstí k Vašemu dnešnímu svátku.

Děkuji, ale svátek slavím dle rodinné tradice 4.11. na Karla. (jsem jíž 7. Otakar v rodinné řadě)

Boris Janák
20. 08. 2009, 22:43:47

Dobrý den,chci se zeptat, zda byste mi pomohl s mým osobním BMW 545i.Není to závodní auto, ale značkové servisy mi pomoci asi nedokážou.Jedná se o mírnou prodlevu za plynem zejména při rozjezdech nebo při nízkých rychlostech.Mám nahrány nové softwary motoru i automatické převodovky.Rok výroby vozu je 2003, model E60, najeto 170 tis. km. Děkuji za odpověď.

Mírná prodleva je většinou způsobená tzv. elektrickou škrtící servoklapkou, která tímto pomalým náběhem napomáhá plnění emisních předpisů. U Vašeho staršího vozu může být zvětšení této prodlevy způsobeno jíž částečně opotřebeným potenciometrem plynového pedálu.

Mike Krasnansky
18. 08. 2009, 12:24:36

Dobry den pan Ing. Pri pohlade na vasu jazdu napr. ME Pezinska baba s F3000 ale aj pri studovani videa som nadobudol pocit ze vasa jazda nema taku tu agresivitu ako u inych jazdcov. Nie je to kritika a nemyslim to negativne pretoze vasa prva jazda a cas 2,01,6 bol super. Dufal som ze sa vam to v druhej jazde zopakuje resp. ze este nieco najdete. Je to problem motor & elektronika alebo vec nastavenia ? Na margo toho by ma zaujimalo preco jazdite, myslim ze ste jediny tie hrubsie gumy. Dakujem za vas cas a odpoved, drzte sa.

Patří to k mému jezdeckému stylu, vždy jsem se snažil jet "čistou stopu". Když se jede na hranici adheze je to, dle mého názoru, vždy na asfaltu nejrychlejší. Širší gumy jedu právě z těhto důvodů. . .

Roman Kratochvil
05. 08. 2009, 09:41:22

Dobrý den. Mám na mysli MČR. Děkuji

F3000 resp. E2-3000 bez havárií a dalších mimořádných událostí cca 150 až 200. tis. na závod.

Jaroslav Frýdl
04. 08. 2009, 17:57:42

Dobrý den, mohl byste popsaqt co se stalo ve Vsetíně? Byl jsem na dovolené a bohužel, jsem nebyl přítomen na závodech. Děkuji s pozdravem Frýdl

Předpokládám, že myslíte můj problém. Ve 2. tréningové jízdě jsem v šikaně před cílem vjel na absolutně neuklizenou vozovku (šotolina) aniž by mi bylo jak - koliv signalizováno, a vylétl z tratě. Škoda pouze v materiálu 11.840 €. . . .

adam zachurzok (kips)
27. 07. 2009, 22:59:35 http://www.fanklub-krakonos.cz

Moc gratulujem krasnych jizd v ilirskej bistricy a driv na babe,casy vypadaly moc dobre jak v zavode tak i v treningach,bohuzel ta elektronika nefungovala 100%,ale priste to bude urcite lepsi,moc dekujeme za ten krasny boj o desitky vterin..Zdravim z Tatinkiem

Děkuji a těším se na setkání v Mont Dore.

Roman Kratochvíl
12. 07. 2009, 10:46:09

Dobrý den Chtěl bych se zeptat jaký je rozpočet na závodění (do vrchu) na jednu sezónu s vozem F3000. Předpokládám že vůz již vlastním, zajímají mě pouze náklady na rok. Dále prosím o odhad nákladů s vozem skupiny N (Subaru, Mitsubishi). Děkuji

Jaksi jste pozapoměl napsat, na jaké úrovni chcete závodit.

Pavel Budka
11. 07. 2009, 09:51:18

Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli pojedete na závod na Laudon.Děkuji za odpověd

Ne.

Jiří Moravec
01. 07. 2009, 22:15:54

Vše nejlepší Pane Mistře Krámský. Hodně, především zdraví a dalších účastí na motoristických kláních...

Děkuji mnohokrát.

Jan Wehrenberg
01. 07. 2009, 21:48:25

Vše nej k narozeninám přeji a mnoho štěstí.

Díky.

Radovan Stránský
01. 07. 2009, 21:43:08

Přeji vše nejlepší k Vašim "kulatinám". Krom toho co Vám popřál Petr přeji navíc i hodně chuti závodit.

Díky, i když právě toto poslední dobou trochu postrádám. . .

Petr (Stick)
01. 07. 2009, 17:43:46

Všechno nejlepší k narozeninám Otakare.Nejvíc ze všeho Vám přeji pevné zdraví,a mnoho úspěchů na kopcích i mimo závodní trať.Petr Konečný

Děkuji mnohokrát, pomalu jsem se dostal do let, kdy si člověk začne naplno uvědomovat, že zdraví je ta největší výhra, které může člověk dosáhnout. . .

Roman Kratochvíl
30. 06. 2009, 21:44:56

Proč není známo že by někdo vyrazil na vrchy s vozem Formule 1 ? Myslím že dostupnost nemusí být problém (pokud to není vůz renomované stáje). Je to z důvodu komplikovanosti techniky, ceny, nebo regulí ? Děkuji

Proč není známo? . . . To opravdu nevím. Start F1 v ME do vrchu předpisu neodporuje (třída E2 - 3000). Za svou 22 letou evropskou karieru jsem i několik startů zaregistroval. Např. rakušan Neuhauser s vozem Minardi v Rechbergu.

Radovan Strýček
24. 06. 2009, 20:48:48

Dobrý den Mam taky mali problemik s ktorim si neviem rady uz dlhsie. a to Ariel Atom Viete mi poradit odkial si nieco take zohnat? pripadne kde je ho mozne vidiet?previest sa atd?? Pripadne vase dojmi z auta,ako to chodi,naklady na servis,dostupnost dielov Ďakujem Prajem vela uspechov

Vozy Ariel Atom všech 3 evolucí servisujeme nebo i dále upravujeme. Můj názor na toto vozítko je takový, že se jedná o hezkou hračku pro občasné pobavení avšak pro využití náročnějším zákazníkem je zde potřeba přepracovat několik zásadních konstrukčních chyb. Potom je možné s tímto vozem lehce atakovat např. v Mostě čas 2:40. Vozidlo jsme schopni dovézt i zajistit potřebné náhradní díly v rámci smluvního vztahu.

Milan Fabík
16. 06. 2009, 10:03:18

Dobrý den. Pane Krámský, jste schopni udělat konverzi M3 E36 SMG1 -> manuál ? Pokud ano, můžete mi sdělit cenu přestavby (případně do e-mailu) ? Moc děkuji,, Milan Fabík

Přestavba cca 30-50 tis. + cena použitého materiálu.

emil nádeníček
13. 06. 2009, 12:13:09

Dobry den zajimalo by mě jaký vztah mate je k trati ECCE HOMO,doufám že je vám souzeno zde vyhrát a že konečne tu 3ternbsrskou smůlu příští rok přetrhnete.Aještě by mě zajímalo co říkáte na výkony Faggiolliho.

Je to nádherná trať, kterou miluji, občas mi tento překrásný pocit kazí moje vlastní smůla a hrubé chyby některých pořadatelů, za které se před svými zahraničními kolegy upřímě stydím... U Faggioliho se v součnasné době snoubí obrovský talent, vůle a píle jezdce spolu s až zázračným potenciálem konstruktéra vizionáře pana Oselly... Výsledkem může být pouze TO, co sledujeme všichni s němým úžasem a zatajeným dechem...

jan wehrenberg
10. 06. 2009, 21:38:28

Dobrý večer nám se omlouvat nemusíte sobotní jízda byla super a v té nedělní zase tak moc nechybělo.Přeji brzké uzdravení a moc se těším na Babu.Určitě vám tam budeme moc fandit.CHci se vás zeptat jaká je nejvyší dosažená max rychlost na ECCE homo za Sojkovou zatáčkou.Zdraví a uz min 10 let fandí Brno.

Díky za podporu. Nad Sojkou, když se všechno povede, tak těsně pře brzdama do Fajovi zatáčky mám 258...

Milan Vojtěch
08. 06. 2009, 08:57:41

Jsem se nějak upsal...samozřejmě jsem z roku 1984 - 6 :-...fuj to to letí....


Milan Vojtěch
08. 06. 2009, 08:55:34

Blahopřeji k vítězství:-))...ještě nejsi tak starej:-)))...kdy že máš narozky? Jestli už jsem je náhodou neprošvihl? Nějak to nemůžu v tom deníčku z roku 2004 - 6 najít??? Ahojky a drž se. Milan

Díky, je to hezké si připomenout ten "vyhrávací" pocit, ale roky nezastavíš, 50 je tu a to magické datum je 1.7.

jan wehrenberg
03. 06. 2009, 23:13:35

Zdravi a blahopřeji k povedenému závodu v USTÍ a nemohu se dočkat na ecce homo a přeji mnoho štesti ta lonska smula se musi zašlapat zdraví a fandí Brno

Děkuji mnohokrát, nedojel jsem ECCE HOMO i v roce 2007, takže doufám, že na potřetí se to povede. Ikdyž štěstí je vrtkavé...

Radek Sklenář
02. 06. 2009, 16:01:20

Dobrý den,chtěl jsem se zeptat,jaké jsou vhodné svíčky do motoru 1.8 v modelu e36 combi(oznaceni 184E2)od vyrobcu NGK,BRISK,DENSO... Dekuji předem

Je mi líto, ale tyto motory už neservisujeme. Používáme výhradně svíčky DENSO a volil bych IK 22.

Radovan Stránský
01. 06. 2009, 16:38:16

Klobouk dolů před Vaši druhou nedělní jízdou v Ústí(2:13,630)!!! Váš Nautilus byl asi nejlépe ze všech nastaven na jízdu po řece. Gratuluji k vítězství! Info pro tento týden: držím palec!

Děkuji mnohokrát, jsem velice rád, že jsem jěště nezapoměl vyhrávat. Je to krásný pocit, moc jsem si ho v poslední době neužil a je pro mě velice důležitý. Ne pro tu chvíli na stupních vítězů, ale jako obrovský psychický doping pro celý tým při stovkách hodin strávených v dílně a na cestách za dalšími závody.

Roman Kratochvil
01. 06. 2009, 12:07:22

Někde jsem slyšel že závody v Ústí nad Orlicí mají bej poslední ? Je to pravda ?, víte o tom něco ? Dekuji za vyjádření (chápu že to není otázka přímo na Vás)

Informoval mě o tom přímo ředitel závodu. Ikdyž jeho důvody chápu, pevně doufám, že mu město pomůže a on své stanovisko přehodnotí.

Roman Kratochvil
01. 06. 2009, 12:05:48

Gratuluji k výsledku v Ústí. Z fotografií se mi zdá že ostatní použily do mokra pneumatiky s výrazným dezénem, ale vy jste použil pneu. s "nevýrazným" dezénem (pouze podélné drážky", byl to Váš úmysl nebo se mi to jenom zdá ? Děkuji za vajádření

Děkuji za blahopřání, konfiguraci dezénu jsem jel opravdu trochu jinou než ostatní F 3000 (vymýšlím si sám), ale rozhodně to nebyly pouze podélné drážky, v tom se mýlíte.

Lubomír Budín
31. 05. 2009, 16:43:36

Gratuluji k výsledkům v Ústí (super výkon v deštivé neděli) a přeji hodně úspěchů ve Šternberku.

Díky už jsme takový úspěch potřebovali, doufejme, že se vyhneme smůle i ve Šternberku.

Pavel Ludvar
26. 05. 2009, 12:33:21

Dobrý den, jsem velký fanda motorsportu a sběratel podpisových karet. Chtěl bych Vás požádat o zaslání podpisové karty s autogramem, pokud je to možné. Děkuji. Adresa: Pavel Ludvar, Mánesova 794, Klatovy, 33901

Zasláno.

Jakub Koudela
18. 05. 2009, 16:03:41

Dobrý den, zajímalo by mě zda existuje nějáký k vámi prezentované top speed na severní smyčce. Bavil jsem se s kamarádem který působil ve vývojovém oddělení nissanu a ten je tak jako já přesvědčen že takové rychlosti není možné dosáhnout vozem jakým je vaše K18. Například BMW SAUBER sice s krátkou převodokou(ale i tak) zde dosáhl maximální rychlosti 275 kmh. RUF CTR také s převodovkou poskladaou pro nejvyšší rychlost (680 koní 870 nm nahon na všechna 4 kola) a nejvyšší rychlost s profi testovacím jezdcem 312 Km/h.

Nějáký CO...? ? ?

Jiří Hron
12. 05. 2009, 10:31:03

Dobrý den, jak často by se měl měnit olej v SMG převodovce a jak často hydraulický olej a filtr v hydraulickém obvodu převodovky? Děkuji za odpověď.

Myslím, že je tam trvalá náplň, takže pouze při opravě neb repasi resp. já bych ho vyměnil cca po 100 tis. km.

Adam Zachurzok (kips)
05. 05. 2009, 07:23:56 http://www.fanklub-krakonos.cz

Moc gratulujem skveleho 4 mista na Rechbergu,bylo to dobre a sem naplneni nedeji pro nadchazajici zavody,moc Vas zdravim z Tatinkem a kamaradami z Polska a se moc tesim na Sternberk bo se tam Vsechni najlepsi jezdci potkate :)

Díky Adame, my dva se možná potkáme i dříve...

Jiří Moravec
27. 04. 2009, 18:35:07

Gratuluji k víkendovému výsledku.

Děkuji.

Radek Zapletal
25. 04. 2009, 17:37:59

Vážený pane Krámský, již delší dobu vyhlížím nějakou E31, která by mi splnila dávný sen o automobilu pro zábavu. Teď se ukázala :) K otázce, provádíte nějaké úpravy také na těchto vozech? Konkrétně jde o motor M70. Má-li to vůbec smysl :) Případně nějakou optickou změnu. Děkuji za odpověď a jsem s pozdravem.

BMW 850 jsme tady měli pouze několikrát, a mimo běžných servisních prací na motorech jsme upravovali podvozek a brzdy, které zde jsou, hlavně u verze 850, trochu výkonově slabší (potom je ovšem nutná montáž větších kol).

Radovan Stránský
19. 04. 2009, 21:17:23

Moc krásný ruksáček ve fotogalerii (ARIEL EVO III/K)!!! Mohu se zeptat co je v tom za motor?

Celý hnací agregát je použit z vozu Honda Civic type-R, a je osazen mechanickým dmychadlem, takže jeho výkon vzrostl na cca 310 koní a kroutící moment přes 305 Nm.

Roman Blažek
14. 04. 2009, 19:21:43

Dobrý den. Dostal jsem se náhodou k alu OZ racing, které mají upevnění na středovou matku. Neměl by jste kontakt na někoho, kdo mi mi vyrobil náboje kol s tímto upevněním na BMW 325i E30? Předem velmi děkuji za jakýkoliv nápad

Je mi líto, žádného takového výrobce neznám, my si veškeré tyto komponenty vyrábíme sami.

Radovan Stránský
08. 04. 2009, 18:24:16

Dobrý den, předně bych chtěl popřát hodně úspěchů a dobrých pocitů v letošní závodní sezóně. Chtěl jsem se zeptat, zda bude možné Vaši techniku vidět dříve, než na Rechbergu (testy,...). Předem díky za odpověď

Upřímě děkuji za přání, Reynarda v modifikaci K09 jsme již provětrali při základním mechanickém testu v sobotu 4. dubna v Mostě. Další testování bylo naplánováno na dnes a zítra (to je 15-16.4.09), bohužel jsem v rámci nacionálního cítění zadal v listopadu loňského roku výrobu nových elektrických svazků včetně příslušenství a zástavby kontroly trakce, startovního režimu...atd. jedné české "profesionální" firmě, která se bohužel s touto zakázkou nevypořádala do dnešního dne. Reynard je v současné době nepojízdný a já se obávám, že v něm budu sedět poprvé až při první treninkové jízdě na Rechbergu...

Tomáš Novák
05. 04. 2009, 19:43:59

Dobrý den, jedná se o bílou K 18, která se dnes 5.4. pochroumala v Mostě? Vypadá to na pořádnou repasi...

Ano.

Jaroslav Marek
31. 03. 2009, 22:44:55

Dobrý den, měl bych zájem o úpravu motoru (plus 25-30PS), brzdy (kotouče a destičky) a výfukového potrubí u M3 E46 dle úpravy K15 či K14. Kolik by taková úprava cca stála? Měl bych o takvou úpravu zájem.

Odpověď v minulém příspěvku.

Jaroslav Novotný M3
31. 03. 2009, 22:42:39

Dobrý den, měl bych zájem o úpravu motoru (plus 25-30PS), brzdy (kotouče a destičky) a výfukového potrubí u M3 E46 dle úpravy K15 či K14. Kolik by taková úprava cca stála? Měl bych o takvou úpravu zájem.

Brzdy - průměr 360-380 včetně 6-pístových třmenů, adaptérů destiček a plouvoucích segmentů cca 120.000,- Kč, laděný koncový tlumič výfuku provedení nerez včetně koncovek 48.600,- Kč, motor - úprava hlavy včetně řídící jednotky a vačkových hřídelů 168.000,- Kč, ceny jsou uvedeny bez DPH.

Jirka Černý
25. 03. 2009, 20:00:19

pane Krámský,od jakého výrobce(i označení) mi doporučíte zapal. svíčky do motoru M52 320i.Děkuji za odpověd a přeji hezký den

DENSO IK 22.

Nuno Cardoso
24. 03. 2009, 12:16:42

I dear Otakar Krámský we are a litle group of friends who live in Braga (portugal) arraund "Falperra". we are all fans of your team, since the frist year when you came to Braga with your Bmw and give to us and to all the people a show with yuor car and yuor condution. when the traced of Falperra live the Europen Championship, the group stay very said, since than we are being present in El fIto e Serra da Estrela. I write this email in the name of the group to filicity you and your team and to said to you , we gone be in Serra to suport you. The group wish to your team a good luck to all the races. In serra we gone suport you Inconditional certenly prepare a surprese to you :-). I would like how we can by the CIPICE PRO CLENY , and your price in euros or if you can bring to us in 8 of Mai and by it in that day..... I hop you enderstand my English becouse is not very good, and fot these i`m sorry :-) This inconditional Fan Nuno Cardoso Braga are With you.

Thank you very much for your letter and fanning... My team´s caps I will have in Covilha, of course...

Jiří Hron
23. 03. 2009, 14:53:37

Dobrý den pane Krámský, koupil jsem BMW 550i, najeto 115 tis.km s převodovkou SMG. Chci se zeptat, jaká je životnost této převodovky, na co si dát pozor a jak s ní jezdit, aby vydržela co nejdéle. Děkuji za odpověď.

Znám i vozy (M3, M5), které s ní najezdí přes 200 tisíc km bez problémů. Důležitá je pouze kvalita náplní a dostatečné prohřátí obou medií před max. zatížením.

Barbora Rumlova
16. 03. 2009, 09:25:09

Dobry den pane Kramsky, vlastnim BMW E30 316 cca 101PS. A chtela bych se zeptat jake nejlepsi rozmery pneumatiky byste me doporucil, aby auto co nejvice sedelo, a zaroven melo stale dobrou akceleraci, popripade jake konkretni pneu poridit. Predem mnohokrat dekuji za odpoved.

"Sezení auta" není pouze záležitost pneumatik, ale u těch bych preferoval max. šířku do 195 (vzhledem k výkonu motoru) a profil čísla cca 50-55 na disku 7Jx15. V tomto rozměru jsou kvalitní a cenově dostupné i pneu Barum, Matador Nokia....

Michal Masek
13. 03. 2009, 22:59:32

dobry vecer p.kramsky mam bmw e 34 518i a prestalo mi jezdit kdyz ho nastartuji tak za 10sekund chcipne a nejede muzete mi poradit co mam udelat dekuji michal

Po internetu se auto těžko opravuje, musíte navštívit servis.

Tomáš Zíka
13. 03. 2009, 16:14:36

Pane Krámský,Já nenapsal,že čas 7.26.4 je rekord na Nordschleife ani nemám takový pocit.S Vami jak napsal Petr Vacík nemá cenu diskutovat,to je fakt o ničem.Rychlost 338km/h s tím klenotem na Nordschleife je jen klamavá reklama a lež,ale to víte sám moc dobře,akorát nevíte jak z toho ted vybruslit.P.Krámský dám Vám radu,sice nejsem žádný inženýr,ale než něco přístě řeknete nebo napíšete,tak se radši informujte jestli to je vůbec reálné,aby to nebyl takový blábol jako s tou K18.

Bez komentáře.

Petr Vacík
09. 03. 2009, 20:52:25

Tak teda fakt naposled.Pane Krámský to jste teda zase zaperlil.Enzo co váží 1500kg,auto bez nádrže,auto s 300ps co jede 281 na 2km dlouhé rovině,K 18 co jede 340 ale nedostane se pod 8 min když obyč M6 má čas 8.O9 min atd.S váma nemá cenu o ničem diskutovat,ale věřte že svět nekončí za Jilemnicí.Nemusíte reagovat stejně by to bylo zase o ničem.Přeju hodně dalších světových rekordů,ale radši se kouknu na Krakonošovy pohádky v televizi.S pozdravem Petr Vacík.

Do měsíce budeme vážit další Enzo, obávám se, že situace bude podobná ( majitel dostane potvrzený protokol ...). Nádrž FT 3 byla vestavěna jako přídavná kvůli delšímu dojezdu až 800km. Kvůli max. rychlosti bylo změněno celkové napřevodování ( težší ), proto logicky K 18 v technických pasážích okruhu ztrácela.

kips
08. 03. 2009, 17:52:39 http://www.fanklub-krakonos.cz

Pane Kramsky,co pan na to ze brnensky drak,prvni zavod MMCR je zruseny?zda mi se ze neni to dobre,vypada to dramaticki,moc se tesim na Rechberg,nebo sou mozne nejake testy pred Rechbergem?? Moc Zdravim z Tatinkem

Ahoj Adame, jako registrovaný člen mého FanKlubu, máš asi právo použít pseudonym, ale i Ty si prosím přečti záhlaví této návštěvní knihy. Brněnského draka je samozřejmě škoda, ovšem život jde dál... Rádi bychom testovali ještě před Rechbergem, takže sleduj stránky.

Roman Vanik
06. 03. 2009, 12:41:40

Dobry den pane inzenyre, lonsky rok jsem se byl na Vas podivat v Trentu. Videl jsem tam mistni hochy na svych seriovych autech pouzivat zavodni pneu. Chtel jsem se zeptat zdali je pro bezny provoz vhodne pouziti techto pneumatik (opotrebeni neberte v potaz). Nejsem si jist, zdali budou mit lepsi parametry pri nizkem zatizeni nez na ktery jsou konstruovany (nizsi teplota) a neboudou tak spise "klouzat". Dekuji za odpoved.

Když Vás v Italii policista načape v běžném provozu na Slickách, bez milosti Vám zabaví auto a nechá jej odtáhnout. (Tuto zkušenost má i např. Láďa Bareš z Monte Campione 1994). Jinak samozřejmě adhezní vlastnosti Slicků na suché vozovce jsou bezkonkurenčně lepší...

Tomáš Zíka
04. 03. 2009, 23:57:38

Diskuze o tom kolik jede M6 K18 na Nordschleife mi připadá,jak když jedna babka povídala,že tam dědek jezdí 400km/h a pak jí to celá vesnice baští,protože tam nikdy nebyli a nic o tom nevědí,ale všichni ví,že má dědek auto a na tachometru ma prý 400km/h,tak proč by tam tolik nemohl jet,když to tam má napsané.Co zde píše Tadeaš,že mu nepřipadá nereálné tam jet o 35km/h navíc.Ale to musí brát v potaz,kolik tam jede sériová M6 a NÉ brát rychlost kolem 300 jako rychlost sér.M6 a pak napsat o 35 navíc.Rychlosti kolem 300 km/h tam dosáhli nejrychlejší a nejlepší supersporty současnosti,do kterých automobilky vynaložili desítky,stovky milionů na výzkumech,testování a celé týmy inženýrů s nejlepším vybavením,které je dostupné,tato auta vymýšleli,aby pak dosahovali takové výkony.Kdyby tam jela K18 takovou rychlostí,tak by přece bezesporu měla zajet rekordní čas a bylo by to ve všech médiích,který se zabývají autama po celém světě a nemluvě o tak obrovské celosvětové reklamě,kterou by tím způsobila.Ale nikde krom tohoto fora jsem se o K18 a její jízdě na Nordschleife neslyšel.Tím nechci p.Krámského nijak urážet,protože si myslím,že je perfektní pilot ale s tím vyjádřením,že tam jede K18 338km/h nesouhlasím a absolutně nevěřím.Není přece nic jednoduššího něž ke svému tvrzení přidat nějaký důkaz,video cokoliv věrohodného.Jen tak pro zajímavost se můžete podívat jak vypadá rekordní jízda na Nordschleife s Corvettou ZR1,která tam dosáhla času 7.26.4 a jela tam nejvyší rychlostí 287km/h a to má tento vůz 1510kg(dle výbavy)638PS a motoristická veřejnost včetně kritiků ho považují za velmi kvalitní a špičkový sport.automobil zde je adresa na video http://www.youtube.com/watch?v=k6mEirkQN8o

Opět příspěvek spíše do diskusního fóra než mé návštěvní knihy... Jestli máte pocit, že čas 7.26.4 je nejrychlejším časem zajetým na Nordschleife, tak se opravdu mýlíte. Možná snad nejrychlejším publikovaným... Tím rozhodně nechci tvrdit, že by tento čas byla schopna zajet K18, její čas rozhodně není pod 8 min. Ovšem max. dosažená rychlost a čas na kolo jsou dost zásadně rozdílné pojmy (ikdyž při závodech spolu často souvisí...)

Petr Vacík
04. 03. 2009, 20:51:26

Tadeáši Tadeáši,vy si ani neumíte představit jak těžké je sundat 210 kg u závodního auta.U silniční verze věc zcela nemožná.Pan Krámský mě dá jistě za pravdu.60 ti PS navíc věřím,lepší aerodynamice nikoliv.Nechápu však výrsz Trochu zručněji seřízená převodovka.340 km/h možná,ne však na Nurburgringu.S pozdravem Petr V.

Prosím nepleťte si mojí navštěvní knihu s diskuzním fórem. Děkuji za pochopení.

Tadeáš Sommer
04. 03. 2009, 10:12:13

Vemu li v úvahu sníženou hmotnost o 210kg, 60ps navíc, lepší aerodynamiku a trochu zručněji seřízenou převodovku, nezdá se mi těch 35km/h navíc nereálných.

Termín "zručněji seřízenou převodovku" neznám, ale ve voze je seriová sedmi-stupňová převodovka, pouze s jinou olejovou náplní a hydr. kapalinou řadicího systému.

Petr Vacík
03. 03. 2009, 22:40:52

Věřte,že nejsem žádnej internetovej debatér,akorát stojím nohama na zemi, což se o vás pane Krámský říct nedá.To,že jste napsal no comment svědčí o tom,že jste de facto uznal vaší chybu.Lhát by se nemělo nebo jen málo.Vaše stránky nečtou 10 ti leté děti,které věří tomu kolik má auto na tacho tolik jede.Severní smyčku jsem jel tak 20x a vámi udávaná rychlost je zcela nereálná a už vůbec ne s tím vaším aerodynamickým paketem,který spíš tu úžasnou K18 brzdí.Pokud tomu ale pořáde věříte dám vám radu.S vaší GPS hurá do servisu.S pozdravem Petr Vacík.

Tak naposled, a už bych se nerad k tomuto tématu vracel (pouze z časových důvodů). Jestli jste ujel na smyčce 20 kol, tak máte ještě možná problémy se zapamatováním trajektorie trati. Pokud jste zde jezdil 20 dní, kdy se dá za den najet až 30 kol objektivního treninku, pak již určitě bez problémů zkáčete horizont, jako např. Miloš Bychl v letech 1995-1998 s cupovou M3 E-36, který s tímto vozem o výkonu 306 koní, seriovou převodovkou a váhou 1245 kg měl na výpisu z telemetrie Pi-2 rychlost 281 km/h. O aerodymamice vozu toho asi moc nevíte, ale vězte, že já již v roce 1989 jsem předváděl prostřednictvím Motokovu prodejcům Škody v zahraničí aerodynamický kit na Škodu Favorit, který snižoval Cx z hodnoty 0,43 na 0,345 ( měřeno spolu s ostatními dynamickými vlastnostmi v dánské státní zkušebně na žádost generálního importéra Škoda-Pradanauto). Protokoly samozřejmě mám. Samozřejmě záměrně zde nezdůrazňuji aerodynam. úpravy mých závodních vozů ( Osella K03-K05, Reynard K06-K09). Zadní odtoková hrana víka kufru zvyšuje u K18 max. rychlost o 4 km/h...

Nebeský Míra
03. 03. 2009, 21:55:24

Dobrý den p.Krámský Vlasním BMW M3 E46,343PS,r.v.2004 a namontoval jsem na motor originální kompletní carbonové sání z BMW M3 CSL,360PS. K sání šla připojit elektrika,přesto mi na přístrojovce svítí kontrolka motoru. V servisu BMW určili jako závadu váhu vzduchu, diagnostika ji prý nedokáže najít (ale ta je 100% dobrá).Z vašich stránek vím, že sání na tento typ montujete, proto vás žadám o radu,případně o odstranění závady s popisem opravy a cenou.Předem děkuji.

Je třeba nahrát do řídící jednotky jiný program (min. z typu CSL), který nepracuje s hodnotou váhy vzduchu, a tuto demontovat.

Roman Kratochvíl
03. 03. 2009, 13:23:54

Dobrý den p. Krámský Nechci tady vyvolat vasnivou diskusi ktere auto je lepsi, ale neda mi nenapsat toto: Vaše upravená M6 je jistě skvělý stroj, ale Ferrari Enzo je lehčí o 145 kg, má výkon větší o 100 koní, je nižší a předpokládám že má lepší aerodinamiku a maximální rychlost má také větší. Myslím že by to Enzo mělo být na Nurburgringu lepší a to nemluve o specialnich edicich zbylych klenotu. - Vysvetlete prosim tedy cim to je, ze upravena M6 je zde rychlejsi (pokud to neni opravdu ridicem (pilotem))?

Pohotovostní hmotnost výrobce u Enza udává 1385 kg (údaj z tech.listu generálního importéra). Když jsme postavili na váhu námi porovnávané Enzo v originální výbavě, zbavené všeho co tam nepatří, jeho váha byla 1493 kg s napůl plnou nádrží paliva. Odečteme-li těch cca 25 kg na palivo vychází 1468 kg. Naše M6 jezdila na Nurburgringu bez přídavné bezpečnostní nádrže (FIA-FT3-120 l) a jejího příslušenství což odpovídá váze cca 20 kg. Pro další nárůst výkonu jsme demontovali katalyzátory HJS Motorsport a použili výfukové svody s modifikovaným průměrem. Rovněž jsme použili spec. palivo ELF (102 okt),které po změně předstihu zvýší výkon o 4-6 % (ověřěno protokolárně na motorové brzdě, naposledy před 14 dny v Itálii). Vůz jezdil na spec. tuningových gumách Pirelli Corsa, a jeho světlá výška byla přeseřízena na 60 mm. Samozřejmě za volantem byl velice dobrý německý zkušební jezdec, můj kamarád, který zde byl za účelem testování jednoho prototypu produkčního GT vozu a z technických důvodů zrovna "neměl co na práci".

Timotej
27. 02. 2009, 21:06:23

Dobrý den pane Krámský,vy jste u zdroje infomrmací,co ten Dušan blazní s tím prodejem,snad nekončí?Ale jiná odpvěd mě zase nenapadá,nebo je ještě něco lepšího než lola 03,že ji prodává?Prosím Vás o váš názor co ten prodej znamená.Na Nevěřila nemám mail.P.s.Doufám,že budete vidět na kopcích alespoň vy a to ještě aspoň 10 let.Dík za odpověd.Timo

Dušana Nevěřila jsem naposledy viděl a prohodil s ním několik vět na Setkání Mistrů 11.10.2008 v Ostravě, takže bohužel nejsem schopen odpovědět. Já se na kopcích letos určitě objevím... Přinejhorším jako divák... :)

Tomáš Zíka
25. 02. 2009, 22:05:06

Dobrý den pane Krámský,ohledně rychlosti na Nordschleife Vámi upravované M6 a jak píšete,že tam dosáhla 338 km/h mi připadá jak hloupá reklama na něco co je dle mého názoru nedosažitelné s takovým autem.Který váží 1500kg a má 565ps jak zde píšete.Pokud by to tak bylo,tak jste sestrojil auto,které by na té nejdelší rovině v Nordschleife přeletělo supersporty typu Ferrari Enzo,Pagani Zonda F Clubsport,Maserati MC12 a další jiné,které při rekordních časech a se špičkovými piloty dosahují největší rychlosti kolem 300km/h max.305km/h a o tom s úctou k Vám vážně pochybuji,že jste něco takového vytvořil.Co se týká závodu Gumball 3000,tak to snad ví každý,že to není klasický závod,kde se měří kvality vozu a šoféra a je to spíš projíždka bohatých lidí Evropou,aby se pobavili a ukázali,že na to mají.Jak jste napsal,že upravu iniciovala sázka s majitelem Enza,tak by mě zajímalo o co nebo proč se vsadili.To jsem nepochopil.Děkuji za odpověd T.Zíka

Šlo o sázku majitele vozu, s majitelem vozu Ferrari Enzo, kdo bude rychlejší na přímém úseku. A hádejte kdo vyhrál ?... Na Gumball mám stejný názor, pro mě to je pouze název specifikace úpravy. Je mi líto ale Vámi výše uvedené vozy považuji spíše za produkty dnešní doby, tzn. drahé hračky pro bohaté pány, než obdivuhodné konstruktérské kreace, a že může být upravené BMW M6 rychlejší než tyto "klenoty garáží" ? ? ? o tom vůbec nepochybujte.

Petr Vacík
25. 02. 2009, 20:46:31

Já přece netvrdím že by M6 nemohla jet skutečných 340 km/h i když by to musela být hodně dlouhá rovina a ještě trochu z kopce,ale na Nurburgringu prostě ne ne a ne.Vsadím se o cokoliv. S pozdravem Petr Vacík

No comment... Možná také proto, že spokojenost zákazníka je pro mě podstatně důležitější než názor internetového debatéra...

Jakub Felcman
23. 02. 2009, 17:16:46

Dobrý den, prosím Vás jaké jsou výhody a nevýhody "čtvercových" motorů. A o proti tomu výhody a neýhody "nečtvercových" motorů? Děkuji za odpověd. S pozdravem Jakub Felcman

To je složité téma, ale v zásadě lze říci, že motory stejného objemu i počtu válců mohou při podčtvercových parametrech dosáhnout vyššími otáčkami max. výkonu při nižším max. kroutícím momentu (kratší zdvih = nižší pístová rychlost). Motory nadčtvercové mají vyšší kroutící moment (větší rameno kliky), ale nemohou dosahovat tak vysokých max. otáček z důvodu vyšší pístové rychlosti, samozřejmě hovořím o atmosférických motorech.

Tadeáš Sommer
17. 02. 2009, 16:50:16

já v to, že upravená M6 jede necelých 340 kmh věřim, protože už jenom sériová bez omezovače jezdí přes tři sta myslim.

To myslíte správně, na seriové M6 bez omezovače jsme naměřili 298-301 km/h (provedeno 10 měření v jeden den v rozmezí 4 hodin ).

MAREK HENC
16. 02. 2009, 21:34:36

Dobrý večer.Pane krámský měl bych prosbu,potřeboval bych zadní spojler originál STW na E36ku.Stavím M3-limo a chtěl bych alespoň opticky aby auto vypadalo tak jak skutečné STW.Našel jsem ho u firmy Reuter motorsport,ale už ho nemají.Pokud by bylo možné ho zajistit přes vaší firmu,budu rád.Cenu respektuji.Díky za odpověd Henc

Ve skladě již mám pouze jeden carbonový komplet STW 1995, tak jak byl připraven BMW Motorsport pro Světové finále národů STW 2005 v Paul Ricard, jehož jsem se účastnil. Skladová cena tohoto kompletu (přední i zadní) je 4.800 EUR. Jelikož se jedná o použitý KIT, mohu Vám napočítat slevu 50%.

MAREK HENC
13. 02. 2009, 23:02:04

Dobrý den.Pane Krámský,chtěl jsem se jen zeptat,zda je možné zakoupit DVD se záznamem z vašich závodú,popřípadě kde je objednat.Mám zájem o vše co je k mání.Moc díky za odpověd a přeji vám hodně zdraví a jen Top" uspěchy!Nashle Henc

Objednat je možné vše, viz.sekce obchod a to na naší emailové adrese, která je mino jiné i na úvodní stránce těchto stránek. V případě zájmu o podporu našeho týmu, můžete vstoupit do našeho Fan Klubu viz. www.fanklub-krakonos.cz.

Petr Vacík
13. 02. 2009, 21:23:38

Pane Krámský jak můžete mystifikovat veřejnost s takovým blábolem že ta vaše úžasná K 18 zajela na Nordschleife 338km/h.Tomu přece nemůžete sám věřit.Doporučuju si příště lépe prostudovat tabulky max.rychlostí na daném okruhu. S pozdravem Petr Vacík

Milý příteli, konstrukcí a stavbou závodních a sportovních vozů se zabývám již bezmála 30 let. Technickou fundovanost mých konstrukcí a úprav v minulosti akceptovali i takové veličiny, jakým je bezesporu např. BMW Motorsport... Upravené vozy z mé limitní edice jsou v častých případech upravovány a "překonstruovávány", až na samou hranici agregátů závodních vozů. Ne jinak tomu bylo v případě K18, kdy tento vůz byl postaven pro účast v závodě "GUMM-BALL" a úpravu iniciovala sázka mezi majitelem vozu a majitelem F-ENZO. Neznám Vaši technickou erudovanost resp. vzdělání, ale věřte mi, že takové veličiny jako je např. výkonová hmotnost, Cx,... mají velice zásadní vliv na dynamiku auta.... Potom by Vám mohlo být jasné, proč je stále F550 dynamičtější než např. Vaše F360... K samotné hodnotě mohu dodat pouze to, že v žádném případě nemám potřebu "mystifikovat veřejnost", ale na rozdíl od různých internetových tabulek a testů věřím hlavně vlastním měřícím technologiím v tomto případě GPS...

Lukáš Matějček
05. 02. 2009, 17:20:09

Dobrý den pane Krámský. Jste fakt Borec. Chci ze zeptat, kde jste vzal motor V8 do vašeho monopostu Reynard? Montuje se tento motor do sériových aut (upravený sériový motor) nebo je celý navržený a postavený na zakázku jen k závodnímu použití? Jsem jen zvědavý. Děkuji za odpověťď

Cosvorth, je v motorismu dost známý pojem, jelikož jeho motory byly v 70. a 80. letech minulého stol. používány ve vozech F1. a právě z tohoto motoru vychází i motor v mém Reynardu.

Samo Pitvorec
27. 01. 2009, 17:14:02

Zdravim pan Kramsky.Mal bi om na vas otazku,ako sa vlasne pozna zly vanos.Po ubrati plinu je je tesne pred volnobeznymi otackami pocut to charakteristycke"zarapkanie"Na diagnostyke je vanos OK.Inak sa zda,ze motor ide velmi dobre.Jedna sa o M3,2.Dakujem za odpoved.

Když pominu fakt, že nevím, co si mám představit pod pojmem "charakteristické zarapkanie", tak vanos se zkouší za pomocí nejen elektrického,ale i hydraulického systému, a to na 3,2 v celém rozsahu zdvihu i otáček.

Tadeáš Sommer
24. 01. 2009, 00:43:33

Opravdu vyvedené kusy. Zbožňuju BMW a všechny značky co patří pod ní. Ta červená M6 Scorpio je božská, viděl jsem ji v létě na golfu v Karlových Varech, škoda ,že jsem se na ní nekoukl blíž. Jinak V-Max až 340 palec nahoru a to zrychlení, sen s ním se jednou svézt. Vžycky jsem si myslel, že M6 je nenápadný superauto. Jinak ještě nemam ani řidičák, ale určitě, když budu mít peníze si necham podobně upravit auto, např.: Mini Cooper S JW, s takovým autem musí být zábavy:), akorát bych měl jednu speciální prosbu, nechat mi v autě místo na golfové hole. A ještě moc Vám fandim celýmu týmu Kramský.

Děkuji za uznání, ale ta bílá K18 EVO je jěště lepší a při oficiálním " Testage" ji naměřili na severní smyčce Nurnburgringu 338km/h.

Tomas Kwolek
18. 01. 2009, 19:47:30

Dobry den Pane Otakare, Uz nejakou dobu premyslim o koupi starsi M46 M3 ... a nyni je jedna k mani a to Powered by Krámský K15. Bohuzel v bazaru ktery ho prodava nejsou schopni rict k tomu autu vice .... bylo auto i servisovano u Vas ? Vite o tom aute neco co by pripadny novy majitel mel vedet ? Dekuji za kazdou informaci Tomas Kwolek P.S. Odkaz na inzerat http://www.tipcar.cz/bmw/bmw-m3-powered-by-kramsky-cz-23400357.html

Auto je v současné době u mně na showroomu, stavěl i servisoval jsem ho výhradně já a dávám na něj plnou garanci. Více se o něm dozvíte v naší sekci tuning.

Roman Kratochvíl
12. 01. 2009, 14:02:08

Dotaz: Co brání tomu abyste Vaší Osellu přihlásil do skupiny E2 ? (neznám přesně specifikaci jednotlivých skupin a ani nevím kde je nalézt) Děkuji za odpověď

Technické předpisy naleznete na stránkách FIA (Anexe "J"), a až to "seštudujete" tak Vám bude jasné, že pro konkurenceschopnost bych musel osadit Osellu výkonějším motorem a následně upravit další mechanické díly hnacích agregátů.

Roman Kratochvíl
12. 01. 2009, 14:00:27

Kdo s těmi všemi vozy, které připravujete bude závodit ? - ji jich hodně (budete jezdit jenom vrchy?) Vypadá to že se Vás krize netýká.

BMW Z3 není majetkem týmu, tento vůz pouze stavíme a kde a co s ním bude majitel jezdit tudíž neřeším ( specifikaci požaduje jak pro vrchy tak pro okruhy). M3 GTR/E1 bude rovněž v okruhové i kopcové specifikaci, projede se možná v Itálii a za volantem by neměl sedět nikdo jíný než Roasio Iaquinta. M3 GTS E/2 bude rovněž v okruhové a kopcové specifikaci a je to přesně to auto, kvůli kterému bych se byl ochoten vrátit do aut se střechou, ale rozhodně nebude dokončeno do začátku sezony. Osellu a Reynarda repasujeme pro mě ve specifikacích rovněž pro okruhy a vrchy ( Osellu tudíž s restriktorem i bez). Všechny vozy budu sanozřejmě testovat já osobně a mohou mi k tomu posloužit i závody v ČR...

Tomáš Lang
03. 01. 2009, 21:55:26

Všechno nejlepš do nového roku, hodně štěstí a hlavně zdraví přeje Tomáš Lang

Děkuji mnohokrát, rovněž přeji hlavně zdraví...

Roman Kratochvíl
02. 01. 2009, 01:09:59

Dobrý den Měl bych dotaz: Nový vůz značky Osella se rychle zlepšuje, údajně se ho obává i Lionel Regal. Chtěl bych se zeptat: tento vůz má motor 3 litry s restriktorem nebo 2 litry bez restriktoru ? Je vůbec možné s takovým motorem konkurovat F3000 která nemá restriktor ? Děkuji

Milý příteli, musíte rozlišovat skupiny do kterých je vůz postaven. Ve skupině CN je u 3-litrového motoru restriktor povinný, avšak Osella PA-27 se kterou v sezoně 2008 startoval Fagiolli v ME byla postavena a také startovala ve skupině E2 a zde je motor libovolný... V sezoně 2008 byla osazena motorem BMW M3 o výkonu 420-440 koní (dle specifikace úprav). V sezoně 2009 by nový typ PA 31 měl být osazen motorem V8 Zytec F 3000, který má v této specifikaci výkon cca 465 koní ovšem skupina E2 povoluje vyšší stupeň úprav a pak tento motor může disponovat výkonem až 550 koní (např. Dušan Nevěřil).