Back to main page
Guest book
2016    2015    2014    2013    2012    2011    2010    2009    2008    2007    2006    2005    2004    2003    2002

Jan Loun
31. 12. 2010, 15:56:50

Dobrý den. Mám M3 e46 s manuální šestirychlostní převodovkou. Mám s ní ten problém, že se jen těžko při ostřejší jízdě dořazují rychlosti. Jinak funguje bezvadně. Prosím o Váš názor, jestli repasovat, nebo měnit olej a za jaký. Za radu děkuji a přeji hodně zdaru v sezoně 2011.

Máte asi poškozené neb ojeté synchronní kroužky. Před repasí můžete jěště zkusit řídší olej (např. Castrol AMX)

Tomáš Kulhánek
25. 12. 2010, 18:50:11

Dobrý den pane Kramský. Chci začít jezdit amater cup s vozem škoda favorit r.1990 karboš. a chci vyměnit origo box saní za kit saní. Může prosím poradit nějakou dobrou značku a nějaký odkaz stránky s postupem montáže? Předem děkuji za odpověď.

Když jsem v mimulém století závodil se Škodou Favorit, tak jsem i při výkonu 106 koní z objemu 1300 ccm žádný kit nepotřeboval a jezdili jsme s demontovanou skříní vzduchového filtru. Pokud však potřebujete i na montáž kitu sání návod montáže z internetu, tak bych se do toho snad ani nepouštěl. . .

Luboš Nebřenský
09. 12. 2010, 18:31:49

pane Krámský, mám corvette c6 se superchargerem Magnuson MP 112, jste schopem tento motor na brzdě nastavit a vyladit na maximální výkon ?

To by neměl být problém.

Kuchař Vladimír
01. 12. 2010, 18:33:35

Dobrý den, pane Krámský. Chtěl bych se Vás zeptat na Váš názor ohledně čipování motorů. Konkrétně motoru 118i 105 kw. 190 Nm. Zdali má význam a jak je to s onou diskutovanou životností ostatních komponentů. Případně zda také provádíte chip tuning / cena /. Někde jsem četl, že sériové motory mají až 40% výkonovou rezervu. Děkuji za odpověď

Správny chip tuning u atmosferických motorů pouze optimalizuje parametry toho daného motoru a tudíž jeho životnost nesnižuje. Tímto tuningem jsem však nikdy u atmosferických motorů neviděl zvýšení výkonu o více jak 6 až 8% (se změnou časování - polohy vaček kolem 10%). U Vašeho motoru vidím efekt cca. kolem 6 KW a Vy sám zvažte zda-li to pro Vás má efekt. Já sám se těmito jednoduchými tuningy nezabývám.

Timotej Michalcik
29. 11. 2010, 20:27:31

Pane Krámský,ješťě jednou k ecce 2010,co by nastalo,kdyby jste protestoval(byl tvrdohlavý) proti tomu,že byl Miloš horší v součtu časů.-Jak se postupuje v takovém případě,když nemá někdo čas.Moje otázka je jen teoretická.Děkuji

Na oficiální časomíru závodu se protestovat nedá, což je někdy škoda, ale v tomto případě byl znám pouze ten špatný čas, který vyhlásil hlavní časoměřič aniž by přiznal svou chybu a my jezdci jsme skutečný čas věděli pouze od Miloše samého, jelikož byl tak férový, že nás nechal nahlédnout do zápisu ze své telemetrie. Sám potom tento čas u ředitele závodu reklamoval jako nemožný a on byl vlastně iniciátorem šetření FASu a následného potrestání časoměřické skupiny. Za to ostatně dostal při vyhlášení MMČR cenu "Fair play" a mně nezbývá než se jeho morálně volním vlastnostem poklonit.

Branislav Čambál
26. 11. 2010, 13:46:00

Dobry den, v prvom rade dakujem za rychlu odpoved. Takze ak som Vas dobre pochopil iba kasna je e36 a motor prevodovka, diferencial a napravy su z 323i e46. Som rad ze sa mi podarilo dostat k jednemu z vasich aut, je to radost na nom jazdit, nakolko jazdim vrchy aj ked na inej fabrickej znacke. dakujem Brano

Pochopil jste správně a přeji mnoho úspěchů.

Brano Čambál
25. 11. 2010, 23:57:42

Dobry den, chcel by som sa informovat ak mozem aj tu, dostalo sa mi do ruk byvale vycvikove vozidlo p. Kramskeho povodne e36 3.2 s motorom z e46 2,5L, neviem sa nikde dopatrat, z coho su napravy, kablovacka a podobne, viete mi s tym pomoct na koho sa obratit ohladom historie vozidla, nakolko neviem ake diely mam kupovat, dakujem Brano - Bratislava

Velmi zjednodušeně řečeno je použita vybavená karoserie z typu BMW M3 E36 (K2) a veškeré hnací agregáty včetně elektrického svazku motoru z typu BMW 323i/E46.

Martin Mustapić
22. 11. 2010, 01:43:22

Pozdrav gospodine Kramsky Pišem vam iz Hrvatske na hrvatskom jeziko budući da znam da ste surađivali sa dvojicom naših vozaća pa znam da razumjete ! Ja inaće vozim auto-utrke kod nas u hrvatskoj većinom kup natjecanja i vozio sam brdske utke većinom sa autima grup n i a , zanim me dali bi ste vi i po kojoj cijeni i po kojim uvjetima rentali e 36 sta su ga vozili bradarić i pulić !zanimalo bi me iskljućivo za 3 trke od kojih je jedna buzet

Jelikož vozy BMW již nemají homologaci ve skupině "A" provozujeme tyto ve skupině "E1", kde jsou možné i větší úpravy. Cena za jeden závod je 3.500,- až 5.000,- € dle specifikace.

Michal Blaha
17. 11. 2010, 18:44:25

Dobry den mel bych dozaz jestli jde namontovat motor do bmw 325 tds motor z 320i Vanos ? a v cem by byl problem ori montazi? predem dekuji za odpoved s pozdravem Blaha Michal

Pokud použijete všechny nutné díly, včetně EWS, tak v tom nevidím problém.

Michal Kroutil
11. 11. 2010, 18:36:11

Děkuji za Váš názor.V případě že bych zvolil M44 o jaký stupen úprav by se jednalo a kolik by to asi celkově stálo?Děkuji

Specifikace motoru STW výkon 328 Ps/9000 ot. cena 35.000,- až 40.000,- € včetně elekroniky ECU 4A. Mám zde však i obdobný motor S-14 s výkonem 316 Ps, který by byl cca. za půlku.

michal kroutil
10. 11. 2010, 15:41:38

Dobrý den pane Krámský chtěl bych se Vás zeptat jaký motor je vhodnější na závody do vrchu v kategorii do dvou litru 1.8is nebo 2.0?Jednalo by se o BMW e36 coupe za Vaši odpověd a názor moc děkuji

V seriové verzi, nebo s malými úpravami je asi vhodnější M 50-54 , ovšem při vyšším stupní úprav ma již S-14 neb M 40-44 navrh . . .

Jiří Moravec
04. 11. 2010, 06:41:29

Přeji pěkný svátek.

Děkuji mnohokrát, stale ubývá těch, co o mé anomálii vědí . . .

Pavel Horák
25. 10. 2010, 10:44:29

Dobrý den, chtěl bych se vás zeptat jestli nemáte nějaký kus ze svého oblečení nebo z auta, který by jste mi mohl věnovat do mě sbírky? Děkuji Pavel Pavel Horák Hnátnice 238 Hnátnice 561 01

Asi by se tu něco našlo . . .

Michal Blaha
19. 10. 2010, 09:29:30

Dobrý den měl bych prosbu jak mam nastelovat fora na vstrikovacim cerpadlo BMW 325 tds 93.predem dekuji za odpoved.

Pomocí rysek, tabulkových hodnot a diagnostiky, ale nechal bych to radši odborníkům . . .

Milan Fabík
21. 09. 2010, 12:32:16 http://www.m3power.cz

Děkuji za odpověď, zkusím to nějak pořešit.


Milan Fabík
20. 09. 2010, 23:53:00 http://www.m3power.cz

Dobrý den. Pane Krámský, jste uznávaný odborník přes BMW, tak mi to nedá se Vás nezeptat, protože nejsem schopen tyto informace nikde dohledat. Mám BMW M3 E36 3.2 rv.4/98 a přestavuji SMG na manuál. Vzhledem k tomu, že nechci měnit přístrojovou desku tak bych chtěl dodělat digitální měřák teploty oleje. Když už to budu dělat, chtěl bych taky udělat tlak s tím, že se napojím na existující originální čidlo tlaku a dokoupím originální čidlo teploty, které u SMG není. Problém je, že jsem nikde nenašel kalibrační tabulky pro tato dvě čidla. Jde mi o tabulky odporů, které dávají tyto čila při konkrétních teplotách / tlaku. Nemáte je náhodou ? Moc díky předem za jakokoliv pomoc. S pozdravem,, Milan Fabík

Bohužel, kalibrační tabulky k sériovým čidlům nemám a nikdy jsem je nepotřeboval, ale mám pocit, že si je bezproblému můžete vytvořit pomocí obyčejného kalorimetru a plynulého regulátoru tlaku.

Standa Pařízek
16. 09. 2010, 16:47:39 http://www.stroj-servis.cz

Dobrý den pane Krámský,chtěl bych zabudovat motor BMW čtyřlitr v8 do bugyny.Mechanicky bych ho chtěl nechat sériový a použít jen závodní elktroniku.Váš názor mě opravdu zajimá.Děkuji za odpověď.

No, zkusit se může všechno, nevím sice co si mám představit pod termínem "závodní elektroniku" na sériový motor, ale přeji hodně štěstí.

Jiri Barta
01. 09. 2010, 22:59:18

Dobry den pane Kramsky, jsem velky fanda vasi prace. Neridim BMW, proto mozna neni moje otazka az tak politcky korektni, ale tyka se problemu, ktery resim uz dlouho a bez vysledku. Vlastnim Mitsubishi Evo IX a uz od pocatku (naj.30000km, koupil jsem rok stare pri 9000km) resim vibrujici kotouce, dvakrat jsem menil kotouce vzdy za original bremba, zkousel jsem i tvrdsi smes desek (ferodo ds2500), vibrace (pri brzdeni z vyssich rychlostech)se vzdy po par tydnech vrati. pritom se snazim brzdy setrit, nikdy jsem se nedostal k vadnuti, po nejake agresivnejsi jizzde se snazim dochladit volnejsi jizdou atd. kdosi i tvrdil, ze jsou mozna vadne naboje,v servisu kontrolovali, tvrdili ze ne. jsem z toho dost zoufaly, upgradoval bych i drazsimi delenymi kotouci,ale nerad bych je zkroutil znova. Co si o tom myslite vy? Moc dekuju za vas nazor,Mnoho zdravi a uspechu, Jiri Barta

Občas se s tímto jevem setkávám i u svých zákazníků, ovšem většinou je tento problém způsoben lidským faktorem, tzn. řidič brzdí, z hlediska teplotní bilance brzdového systému, špatně. Řeším to individuálně a zatím vždy úspěšně ke spokojenosti klienta.

ERICH OSLIZLOK
16. 08. 2010, 19:52:55

Dobrý večer p.Krámsky vlastnim Bmw 530d r.v.8/2000 135kw se steptronicem,mění se v této převodovce olej?dočetl jsem se,že se to nedoporučuje,že prý převodovky pak špatně řadily,pokud ano,dojde po výměně k zmenšení prokluzu?koupil jsem tento vuz a chci vyměnit všechny naplně,aby vše fungovalo co nejlepe.děkuji za odpověd s pozdravem Erich Oslizlok

Je-li na převodovce štítek s nápisem live time oil, pak se nemění, v případě nutnosti lze vyměnit, ale pouze opět za originální náplň BMW. Změna funkce nenastává.

Cienciala Jaroslav
13. 08. 2010, 12:43:02

Dodbrý den pane Krámský.Mám jeden dotaz jakožto odborník přes BMW byste mi snad mohl poradit.Lze dopasovat převodovku s e36 s motorem M52 do BMW e39 s motorem M52.Jedná se 2 litrové motory.Dík za odpověd´a hodně sportovních úspěchů.Cienciala Jarda

Neměl by to být problém.

Roman Kratochvil
27. 07. 2010, 09:58:53

Dobrý den Chtěl bych se Vás zeptat jak funguje hasicí zaŘízení v závodních autech: Funguje stejně jako v civilním autě - že řidič sám veme hasičák a hasí nebo někdo zmáčkne uvnitř/zvenku nějaký čudlík a hasičák díky rozvodům začne stŘíkat hasící médium po celém autě (třeba i do motoru) ? Děkuji Roman Kratochvíl

Závodní vozy jsou vybaveny buď hasícím přístorjem (potom platí varianta č. 1) nebo hasícím systémem a pak platí varianta č. 2.

David Duba
24. 07. 2010, 18:44:42

Dobry den pane Krámský mam na vás dotaz u bmw 325td. když auto stoji a je studene krasne nažhavi a nastartuje ale když jedu z autem nekam a třeba to potom chcípnu a chci znova nastartovat tak na kontrolce se nerosvítí žhavení a nechce to chytnout musim čekat třeba i pul hodky. dělá to občas ne pořad ŽHAVICÍ SVÍČKI jsou nove nechapu to. pujde to zjistit když to nechám napíchnout na PC? a doslechl jsem se že to muže dělat vstřikovací čerpadlo diky za odpověd

Důvodů může být samozřejmě více, takže bych doporučoval navštívit odborný servis kde si s tím určitě poradí.

Roman Kratochvíl
12. 07. 2010, 09:34:49

Dobrý den Všim jsem si že jste se nezůčastnil Trento Bondone 2010 - proč ?, nemáte rád tento kopec ? Děkuji Roman Kratochvíl

Trento Bondone je nádherný kopec, já osobně s ním nemám žádný problém a trať se mi velice líbí. Je však svým profilem méně vhodná pro formulové vozy F3000 a to zvláště ve druhé polovině. Při teplotách chladícího systému přes 110 stupňů a olejového systému přes 160 stupňů moje konstruktérské srdce trpí a já začnu v závěru závodu auto šetřit. Proto nemám šanci na dobrý výsledek.

Jiří Moravec
01. 07. 2010, 06:41:11

Pan Mistře přeji Vám pěkné narozeniny a pevné zdraví...

Děkuji mnohokrát za gratulaci.

Jan Fesl
17. 06. 2010, 23:41:32

Dobry den, mam naledujici problem. Predne musim podotknout, ze nejsem clovek, ktery autum do hloubky rozumi a tak muj dotaz berte prosim trochu s rezervou. Koupil jsem si bmw m3 3.2 e36 dovezene z Italie. Puvodne obsahovalo automatickou prevodovku smg, ta byla nahrazena manualem (vlivem poruchy smg) petirychlostnim z 328ky. Auto je po diagnostice i servisu. Motor jde pekne, zatah ma plynuly, do kopce s 10% stoupanim auto jede i 240... Jedine s cim mam "problem" je rozjizdeni. Nejde o plynulost, ale o cas zrychleni 0-100. Zkousel jsem nekolikrate rozjezd ovsem hodnoty 5.5s (kterou udava vyrobce) nedosahnu ani omylem. Nejlepsi cas byl cca 7-8 vterin. Coz mi prijde tedy velmi spatne. Premyslel jsem, jestli vliv na vykon nemohou mit zapalovaci svicky (auto dva roky stalo...), ty jsem jeste nemenil. Dale prilnavost pneumatik (zdaji se mi ponekud tvrde). A samozrejme prichazi v uvahu faktor ridice.. Co myslite, ze by mohla byt nejpravdepodobnejsi pricina? Diky za odpoved.

Všechny příčiny, které jste uvedl, mohou mít značný vliv na rychlost akcelerace.

Radovan Stránský
10. 06. 2010, 20:44:55

Blahopřeji k krásnému výsleku na Ecce homo. Byla radost se na vás koukat (předevšim na Lipině, to byl nářez). Škoda, že nedojel Fausto, mohl jste mít tentokrát jeho skalp. Dotaz: jakou rychlostí se na Lipině jezdí, popř. jezdi se na této trati někde ryc#hleji?

Děkuji za uznání, jelo se mi opravdu hezky, i když zrovna na Lipině jsem přeci jen trochu ubral. . .To víte jsem už starší člověk:) Fausto je vynikající jezdec a v současné době má pouze trochu smůly, jinak však jezdí v podstatně větší pohodě než já. . . Lipina se jezdí s formulí cca. 230 až 240 km/h, ale před brzdami do Fajovi zatáčky máme přes 250 km/h . . .

Jenda Nečas
10. 06. 2010, 10:52:42

Dobrý den pane Krámský, chtěl bych se zeptat na Váš názor ohledně letošního závodu Ecce Homo. Celkový dojem je asi super. Co ale říkáte na případ časomíry a čas Miloše Beneše? Je možné, aby se jezdec zlepšil v 2 jízdě oproti té první téměř o 8 sec.? Zda se mi to přinejmenším nereálné. Každopádně Miloš je Pán jezdec. O tom není pochyb. A ještě jeden dotaz. Byl jste za svou jezdeckou kariéru svědkem podobné "taškařice" s časomírou? Budou s tím spojené nejspíš i finanční prémie - myslím, za pokoření rekordu tratě (česky rekord). Děkuji za odpověď.

Všechny závody letošního ME v divizi II jsou krásné, protože se zde schází nebývalá konkurence. Chyba časomíry je politováníhodná, ale kdo nic nedělá nic nezkazí. . . Miloš Beneš je vynikájící jezdec, ale že ten čas je nereálný jsme věděli hned všichni nahoře. (nereálný hlavně ve vztahu k jeho technice Ralt.)Sám Miloš na této situaci ukázal i notnou dávku ryzího charakteru, když zveřejnil zápis ze své telemetrie a sám osobně u ředitele závodu odmítl tento imaginární čas. Já jsem samozřejmě za svou dlouhou jezdeckou kariéru zažil mnoho. . . , takže i takovéto situace. K těm penězům . . . Nevěřte tolik bulváru, u nás se za traťové rekordy dává maximálně pohár a to jěště zřídka kdy. . .

David Fiala
23. 05. 2010, 21:34:30

dobrý den pane Krámský, chtěl bych se zeptat na Váš názor ohledně maximální teploty oleje u přeplňovaných motorů....Konkrétně se jedná o semisyntetický olej 10W60 Castrol (údajně to nejlepší od Castrolu). Dostal jsem se do sporu s mechaniky, kteří mi tvrdí, že pro olej je kritická teplota nad 90 stupnů dlouhodobě. Naopak technik od Castrolu mi udal jako bezpečnou teplotu i 160 stupňů. Jaká teplota oleje je ještě bezpečná pro mazání motoru a turba? Tlak oleje je dostatečný (ve výkonu min. 3 bary), ale teplota se mi vyšplhala nárazově až k 130 na oleji... Děkuji vám za vaši cennou zkušenost.

Nejlepší olej od firmy Castrol, který i já používám, je TWS Motorsport. Tento produkt snese i provozní teploty 130 až 140 stupnů Celsia.

Roman Vaník
14. 05. 2010, 09:14:21

Dobry den, jeste v casech, kdy jste zavodil na Osella, jsem si vsiml, ze jste na minimalne jednom zavode mel zcela evidentne nasikmo zadni pritlacne kridlo. Byl to zamer nebo to byla technicka indispozice? Dekuji za odpoved.

Jednalo se o technickou závadu.

Roman Kratochvil
14. 04. 2010, 13:56:18

Dobrý den Dočetl jsem se že David Kostruh bude v letošní sezoně řídit nejlepší vrchařské náčiní - Osellu FA30, sám nevím jestly to není kachna. Nebylo by to i pro vás lepší cesta ?

Lepších cest má člověk na výběr v životě vždycky mnoho. . . Teoreticky . . . Život je však většinou o praxi a ta vychází vždy z reálných základů. Moje finanční realita ve vztahu k závodům je taková, že si tuto variantu ani nepřipouštím.

David Duba
01. 04. 2010, 14:37:44

Dobrý den pane Krámský. Chci se vás zeptat jako odbornika jestli u BMW e36 325td 85kw pujde udělat přestavba na model 325tds 105kw. Motory jsou totožne akorat TDs ma jinou řídící jednotku a ma intercooler. intercooler neni problem ale mam strach že řídící jednotka bude mít jiné konektory v eletrice???

Tyto systémy by měly být kompatabilní.

Nuno Miguel
09. 03. 2010, 13:23:56

I dear Krámský.we are fans of you of Braga. we would like to now if you are came to Falperra this year. good luck to 2010 Fans of Braga.

I am sorry, but I am going European Championship this year only. See you in Covilha 7.-9.5.2010 on the Rampa de Serra da Estrela. PS:I hoppe, that to Braga I will be come to the next year.

Nebeský Míra
22. 02. 2010, 21:53:25

Dobrý den, chtěl bych se zeptat kolik mě u vás bude stát úprava řídící jednotky na BMW M3 E46, r.v.2004, převodovka smg,namontované originální sání z M3 CSL, aby nepracovala s váhou vzduchu (Alpha-N), nebo nějakou vaší úpravu,nejraději bych přímo tu z modelu CSL (jestli se k tomu dá dostat), hlavně ať to funguje. Prosím o zaslání více variant úprav i s cenou, abych se mohl rozhodnout do čeho jít. Předem děkuji.

Základní modifikace cca. 15. až 28. tis. Kč (dle softwaru) při použití elektronického managementu jiného výrobce (např. MOTEC) 50. až 90. tis. Kč (včetně odbrždění a garantovaného nárustu výkonu o 25 až 30 Ps.

Karel Berger
21. 02. 2010, 17:58:39

Dobrý den Neříkejte mi, že vás PA30 nechává spát. Nepřemýšlel jste nad úpravou vaší F3000 na něco jako CAN-AM po česku? Chápu, že by se změnily hmotnosti na podvozek, ale ta účinější aerodynamika by stála za to. Bylo by to zase něco nového z Jilemnice. A za 20 let ve vašem závodním důchodě si vás dovedu představit v kategorii historiků s BMW M1 Procar. To by se asi někteří, chtěl jsem napsat všichni piloti současných plechovek chytli za nos.No možná Jirka Plassů.....

Koukám, že máte dost bujnou fantazii . . :) Reálna situace je taková, že bojuji, abych se mohl vůbec v letošní sezoně postavit na start. Jinak samozřejmě v hlavě mám projektů stále dost velkou zásobu, ovšem chybí investor . . . :( bohužel. . .

Jarda Kocian
10. 02. 2010, 15:15:16

Dobrý den,chtěl jsem se zeptat ohledně spotřeby.Mám v plánu koupit BMW 320 v dieselu,rok 2002-2004,v kombi.Někdo mě řekne že si vezme na 100km 5.5 litrů,někdo zase 6.5 a další zase 7litrů.Tak bych právě chtěl vědět jak to tedy je.Samozřejmě záleží na řidiči,jak má těžkou nohu.Proto se ptám kolik si vezme na 100km na dálnici při rychlosti 120-130 km/hod.Mezi městy při rychlosti 90km/hod a ve městě při klasické 50km/hod.Samozřejmě záleží na mnoha věcech,ale tak nějak přibližně.Děkuji moc za odpověd.

Přibližné spotřeby při ustálených rychlostech 90 km/hod, 120 km/hod a tzv. městském cyklu jsou vyznačeny v každém technickém průkazu vozidla .

Pavel Kostka
07. 02. 2010, 14:45:07

Dobrý de pane Krámský zajímalo by mě co říkáte na přestup Václava Janíka do vaší třídy?Máte z něj strach?

Ze svých soupeřů všeobecně strach nemám, ale mám k nim respekt a úctu. To platí i o Vaclavu Janíkovi, u kterého na víc uznávám to, že otevřeně nese svou "mistrovskou" kůži na trh. Není mnoho jezdců v Čechách, kteří měli k tomuto kroku odvahu a radší volí stínové skupiny s malou konkurencí kde je laciný úspěch a sláva. Pokud by se mu podařilo dokonce v této divizi prorazit a uspět (získat např. titul mistra nebo vícemistra) připojil by se v ME k těm absolutně nejúspěšnějším. Myslím, že tento kousek se povedl v historii ME zatím pouze Herbertu Stengerovi a mně.

Paris Betos
22. 01. 2010, 12:08:03

Dobrý den pane Krámský,měl bych dotaz ohledně chip tuningu.Mám vůz BMW 120d,vyroben 2006,120kw,najeto cca 60 000 km.Rád bych se Vás zeptal jestli zásah do řídící jednotky nesnižuje životnost motoru nebo u něj neodchází turbo.A jaká je přibližná cena produktu.Děkuji za odpověd.Paris

Pokud je proveden odborně, tak nesnižuje životnost. Na tento typ vozu stojí kompletní optimalizace cca. 20 - 30 tis. Kč.

michal mike krasnansky
04. 01. 2010, 12:45:37

Prajem vsetko dobre do noveho roku. Pan Kramsky, trosku ,,placem,, za casmi ked na vrchoch urcovala tempo Osella. Scuderia Villorba a vasa krasna Osella, to bolo nadherne. Ja si na tieto formulove vozy nejako nemozem zvyknut. Dnes, po zmenach, sa Osella silno a uspesne prezentuje cez osobu Simone Fagiolli. Ale k samotnej otazke: 1. ak su dovolene 3L motory do Osella, je to dovod vratit sa ? 2.Bol to vtedy pre vas, myslim jazdecky ,,velky,, rozdiel? Dakujem vam.

Osella PA30 je úplně jiné auto, které svou konstrukcí využívá trochu "díry" v technických předpisech FIA. Díky své rovné podlaze a její velké ploše má velice dobré jízdní vlastnosti (přítlak) i na nerovných tratích závodů do vrchu. Třílitrový motor jsem v Oselle měl vždy, ovšem nyní je povolen v libovolné úpravě (dříve "N") V současnosti mě zajímá na kopcovém sportu více konstrukce vozů a konstrukční výzvy a těch mám u Reynardu zatím dost, takže o změně neuvažuji.