Back to main page
Guest book
2016    2015    2014    2013    2012    2011    2010    2009    2008    2007    2006    2005    2004    2003    2002

Milan Račko
02. 11. 2011, 18:41:22

Dobrý deň,vlastním BMW E36 M3 3.2 321ps rok výroby 1998 a mal by som záujem o úpravu výkonu tohto automobilu nakolko má najazdené len 80.000km a využívam ho len rekreačne. moje predstavy sú približne v rozsahu výmeny sacieho,výfukového systému a tiež upravu elektroniky managementu motora.
Faktor spoteby paliva nie je podstatný.
Vzhladom na Vaše skúsenosti s úpravami vozidiel BMW by som bol rád ak by som mohl použiť Vami osvedčené technológie nakoľko nie som ochotný zveriť svoje auto amatérom. Navrhnite apôsob kontaktu s Vami(Vašimi mechanikmi,technikmi) prípadne možnosťou zakúpenia potebného materiálu a náhradných dielov.
Vopred Vám ďakujem za Váš čas ak mi odpoviete.
S pozdravom Váš priaznivec Milan Račko Bratislava +421908437875


Daniel Hlaváček
18. 10. 2011, 19:48:25

Dobrý večer, moc děkuji za kartičku a podpis do knihy při závodech ve St. Agathe. Do další sezony přeji hodně štěstí a úspěchů.


Antonín Seidl
14. 10. 2011, 13:45:35 http://www.francispalace.cz

Dobrý den, s kamarády jezdíme na sosnovou , kde jezdíme pouze asvaltový okruh. Zadání bylo koupit auto se zadním náhonem do 2000,- euro. já koupil e36,2,5 coupe, rv 1993, auto vevnitř odstrojené,mám nové přední kotouče zimmermann, sportovní pevný podvozek 17 kola na slikách, v posledním závodě jsem zajel nejlepší časy ,ale konkurence nelení, mazda mx5- do té kolegy namontoval turbo ze sabbu :-) ale stále ladí , toyota mr2, bmw compact 2,3, a tak bych se chtěl zeptat ohldeně kitů do motorů a nebo jakým jiným způsobem bych mohl navýšit výkon v mojem voze. řídící jednotku jsme měl a podle slov člověka , který přidal výkon je vůz na maximu. moc bych Vás chtěl požádat o radu..Děkuji s pozdravem Seidl

Jednoduchá rada . . . Namontujte silnější motor, třeba M3, nebo odlehčujte ( lamináty - dveře, kapoty, nárazníky,střecha . . .)

Dan
06. 10. 2011, 15:43:14

Dobrý den, bylo by možné doplnit informace a fotky BMW E3O M3, které jste používal na závody do vrchu ? S tímto autem jsem Vás viděl jako kluk na závodech do vrchu a ještě dnes mi z toho běhá mráz po zádech. Děkuji

Joooooo . . . to byly krásné časy . . . Určitě, až bude chvilka, tak jej zařadíme do sekce TECHNIKA . . .

Jenda Nečas
06. 10. 2011, 12:27:27

Dobrý den, chtěl bych reagovat na Vaší odpověď ohledně bezpečnosti jezdců na tratích. Nějak mi unikly okolnosti tragické nehody Lionela Regala. Hlavně to její fatální zapříčinění traťovým komisařem. Chápu, že taková událost je ještě smutnější, když přijde závodník o to nejcennější cizím zaviněním. Možná po Vás chci vyjádření k vážném (smutnému) tématu, ale přece jenom, zkuste v několika větách popsat fatální chybu.... Přemýšlím, co v tu chvíli probíhá hlavou ostatním jezdcům, když se stane taková zbytečnost. Děkuji

Při závodě ME v St.Ursane 2010, v prudkém dešti nechal pořadatel startovat vozy F3000 na trať, kde na výjezdu ze zatácky, která se i na vodě projížděla cca 140-160 km/h tekly napříč přes vozovku 2 potoky vody o šířce cca 3 metry a hloubce min.5 cm. Ač příslušný traťový komisař byl vybaven odpovídající signalizací ( červenožlutý praporek pro nebezpečí náhlé změny adheze) tuto nepoužil, Lionel dostal zákonitě aquaplanning a jeho vůz se roztříštil o strom v těsné blízkosti tratě . . . A co se nám honí v tu chvíli hlavou? ? ? VZTEK, ZOUFALOST, SMUTEK, BEZNADĚJ . . .

Radek S.
30. 09. 2011, 18:40:09

blahopřeji ke zisku titulu vícemistra ČR!

Děkuji mnohokrát, i za povzbudivou SMS do Buzetu, pomohla mi možná víc, než si myslíte ! . . . Jelikož se známe osobně, příspěvek zde zůstane, ale příště bych prosil celé jméno, tak jak je v záhlaví této knihy . .. Díky za pochopení a zdravím ! ! !

Jarda Janík
06. 09. 2011, 23:31:05

Čau Oto, ještě jednou velká gratulace k úspěchu na Laudonu. Hafan je O.K. Budu se těšit do Buzetu. Pozdravuj prosím Zdenka. J.

Díky mockrát, za hafana sem rád, Zdenek pozdravuje taky a těšíme se do Buzetu jak snad ještě trochu potrápíme "ty mladé a perspektivní" . . . :-))) I když, ve vší vážnosti, je Vašek pro mě největším milým překvapením českého motorsportu za poslední roky . . .

David Laštůvka (šternberk)
27. 08. 2011, 14:16:46

Dobrý den, chtěl bych vám popřát vše nejlepší k vašemu svátku. Přeji vám hodně štěstí a úspěchu v letošní sezóně. David Laštůvka (šternberk)

Děkuji, ale každý rok zde opakuji, že slavím svátek dle rodinné tradice, a to 4.listopadu . . .

josef vanecek
20. 08. 2011, 18:18:46

zdravim,pane kramsky mam velkou prosbu.pred mesicem jsem zakoupil vuz bmw x5 e 53 3.0i rv 2001 s nacipovanym motorem.neustale se mi ukazuje kontrolka zavady benzinoveho cerpadla(oranzova)i po vymazani chyb pocitacem.CIM TO MUZE BYT?? ale to hlavni co me trapi je rychlost ventilatoru u klimatizace ,spis vnitrniho vetrani ktere jde spis nejde vubec,sila proudeni vzduchu je prakticky nulova,az po 100 ujetych kilometrech citite teplo nebo klimu,ale to je uz fiasko.pojistky jsou v poradku.poradite mi nejak?s alpskym pozdravem z svycarskych hor u jungfrau vanecek

Asi je poškozený ovládací panel topení a klimatizace, takže hurá k nejbližšímu dealerovi BMW . . .

Vladislav Bureš
08. 08. 2011, 21:38:30

Dobrý den, rád se vrtám v autech a protože člověk nemůže znát vše tak bych se zeptal jestli je na motor M50B25 možné použít celé sání z s50B32 (jak zapojit podtlak brzd), použitelnost ventilových pružin z S50B30 a do jakých otáček to je možné použít. Poslední věcí jestli není nějaký problém při použití M54B25 pístů a ojnic Děkuji Vladislav Bureš

Sáni použít nelze, pruziny ano ( otáčky omezují podstatně více hydr.zvedáky) ojnice a písty po úpravě ano.

Roman Kratpchvíl
12. 07. 2011, 23:30:07

Dobrý den Napadla mě otázka, zda se podle vás za tu dobu co závodíte zlepšilo zabezpečení tratí (jak u nás tak v zahraničí), přece jenom ten seznam je dost dlouhý http://www.dovrchu.cz/cz/clanek/2011-7-12-zemreli-pri-tom-co-milovali Děkuji Roman Kratochvíl

Tak jak se zvyšuje technická úroveň závodní techniky, snaží se pořadatelé zvýšit uroveň bezpečnosti závodních tratí, a to hlavně na ME. U nás to jde pomaleji . . . Hlavní problém vidím v lidech, výměna generací je pomalá a složitá, jelikož mladí se dnes chtějí především bavit a ne pracovat ( a to ještě ve svém volnu a už vůbec zadarmo...),přebírat zkušenosti a trpělivě pracovat na své kvalifikaci, jelikož i např.traťový komisař musí mít odpovídající kvalifikaci . . . Na to třeba doplatil Lionel Regal svým životem . . .

Michal Kroutil
06. 07. 2011, 17:40:20

Dobrý den pane Krámský chtěl jsem Vás poprosit o radu a informaci kde se dají sehnat laminátové blatníky a doplnky tak jako jsou u Vašeho projektu BMW M3-GTR/E36.Za Vaši odpověd nebo odkazy moc krát děkuji a přeji Vám hodně dalších úspěchů.Kroutil

V době stavby pocházela základní sada od německé firmy Flossman, v současné době již máme vyvinuté modifikace vlastní

Roman Kratochvíl
03. 07. 2011, 09:58:33

Dobrý den Proč nezávodíte v Trentu ?

Jelikož to měl být poslední podnik první poloviny seriálu a ja měl dost započítatelných výsledků, nepočital jsem s ním a zorganizoval si jiný program. Podobnou filozofii má i např. Fausto a Renzo . . .

Jiří Feilhauer
16. 06. 2011, 09:23:59

Dobrý den pane Krámský chtěl sem se vás zeptat koupil sem BMW 318d rv:2007 a při kolika km bych měl vyměnit rozvodový řetěz moc vam děkuji J.Feilhauer

Řetěz se většinou nemění, vydrží prakticky celou životnost . . .

Petr Trekoval
29. 04. 2011, 07:24:34

Dobry den pane Kramsky. Jakym zpusobem se pravne resi individualni upravy na brzdovem systemu v pripade montaze vetsich brzd? Nechava se po namontovani delat individualni prezkouseni a homologace nebo se vyzada od automobilky schvaleni pro montaz konkretniho typu zavodnich brzd (samozrejme mam namysli brzdy s homologaci TUV)? Predpokladam, ze ale zadna automobilka zadne takove vyjadreni nevyda a pritomnost homologace TUV neresi tento problem... Dekuji za odpoved. Petr.

Pokud je to celá tzv. tuningová sada, většinou je vybavena příslušnou tech. dokumentací, jejiž součastí je i kopie homologačního protokolu pro daná vozidla, včetně homol.čísla některe z národních zkušeben, mezi něž patří samozřejmě i TUV . . . Národní zkušebny mezi sebou tyto protokoly akceptují. Pokud se jedná o individuální stavbu, tak tato podléhá běžným schvalovacím procedůrám . . .

Ondra Laušman
09. 04. 2011, 23:35:51

Dobrý den. Jmenuji se Ondra Laušman a jsem velký fanoušek motorsportu. Také jsem nadšený sběratel všeho možného, co k motorsportu patří-obzvláště podpisových karet,ale také jakýchkoliv různých propagačních materiálů. Chtěl jsem se Vás tedy na něco zeptat. Nemáte náhodou nějaké podpisovky nebo nějaký propagační materiál po ruce,které by jste mi mohl poslat? Doufám, že mi můžete něco poslat a tím mi pomůžete "budovat" historii motorsportu v mém pokoji. Starší veci jsou pro mě taky velmi významné, pokud je stále máte :-) Dekuji za Váš čas a přeji hodně úspěchů. S pozdravem, Ondra Laušman. Moje adresa: Ondra Laušman Kozlovská 27 Prerov 750 02

Milý příteli, samozřejmě mám ledacos . . . ale jsem ze "staré školy" . . . Vím, že se to dnes už tolik "nenosí", ale mě tam to "zázračné" slovíčko přeci jen chybí . . .

Vladimír
17. 03. 2011, 15:46:11

Dobrý den chtěl jsem se zeptat jestli měla e30 318is v sériová verze samosvor?? Předem děkuji

320iS pro Italii určitě, 318iS si nejsem úplně jistý, ale rozhodně byl v nabídce mimořadných výbav.

David Polách
11. 03. 2011, 22:39:33

Dobrý den pane Krámský. Jsem Váš velký fanda a smekám před Vašimi úspěchy. Jsem z Olomouce a občas se s partou známých vydáme zajezdi si na Ecce Homo. Chci se Vás zeptat, jakou maximální rychlost na této trati dosáhnete s Osellou a jaké s formulí 3000? Je mi jasné že tyto hodnoty asi pro Vás nebudou příliš důležité, ale budu moc rád když mi odpovíte. Díky a přeji mnoho dalších úspěchů.

Nad Sojkou jsem s Osselou jel nejrychleji v r.2002, a to 234 km/h a s Reynardem v r.2010, a to 263 km/h

Zapletal Martin-Prostějov
25. 01. 2011, 09:16:38 http://www.soteza.cz

Dobrý den pane Krámský. Při procházení Vašich stránek a techniky jsem narazil na informaci o znovuotevření projektu BMW M3 - E46 / GTC, který od roku 2005, kdy jste zveřejnili jeho fotku, nejak "usnul". Vůz se mi velice líbil a tak jsem byl pln očekávání, kdy a kde jej uvidím v reálném závodním tempu. Ale dle toho co čtu, jsem nabyl dojmu, že byl projekt dán k ledu a až nyní se začne dodělávat. Chci se proto zeptat, zda budete pokračovat v původní koncepci, nebo dojde k jeho repasi? Přeci jen, za těch pět let doba pokročila. Nebo jsem si nevšimnul a vůz závodil? Každopádně Vám přeji hodně úspěchů v závodním, podnikatelském i osobním životě. Zapletal

Samozřejmě k ůpravám projektu dochází průběžně,dle našich nových poznatků a změn v tech.předpisech FIA. V současnosti se pracuje na dvou vozech současně. První nese označení GTC a je konstruován na limitu skup."E1" a druhý GTS je výhradně pro skup."E2-SH". Již ten první by měl atakovat v Brně čas na kolo 2:OO min., a jeho použití je možné rovněž v amatérských závodech Le Most, Le Brno . . . Druhý bude samozřejmě podstatně dynamičtější . . . Kdy se objeví na závodních tratích je otázka času a peněz . . .