Back to main page
Guest book
2016    2015    2014    2013    2012    2011    2010    2009    2008    2007    2006    2005    2004    2003    2002

Ondřej Malý
02. 07. 2013, 00:13:16

Dobrý den, chtěl bych Vás poprosit o obecnější názor na závod Pikes Peak...sledujete ho, jak se bude do budoucna vyvíjet (vzhledem k tomu, že je už celá trať na asfaltu), jak by na tomto závodě obstála evropská vrchařská špička vč. Vás, jak moc finančně náročná je účast, stane se tento závod (vzhledem k úspěchu Loeba na Peugeotu) atraktivní i pro evropské jezdce-stáje-sponzory? Jak byste hodnotil svoje šance s formulí na této trati? Děkuji za odpověď.

Pikes Peak je v USA závod lokálního významu , který v Evropě proslavil start několika automobilových závobních legend ( poslední byl právě Loeb ). Evropská jezdecká vrchařská špička by měla určitě velké šance, ale málokdo z nich je schopen sehnat tak velké peníze , aby mohl ke startu přistoupit opravdu profesionálně. Snad o tom uvažuje Simone Fagiolli a ten rozhodně na to má z obou hledisek . . . A.Charouz na to měl v minulosti pouze ty peníze . . . :-(((

Jenda Nečas
06. 06. 2013, 12:30:46

Dobrý den, ohledně nastavení vozu sem slyšel jednu takovou zajímavou poznámku. A to, že 75% úspěchu v nastavení vozu hraje aerodynamika. A s aerodynamiky je celých 90% úspěchu v oblasti předního přitlačného křídla. Motor je údajně až druhořadá záležitost. Možna moc zjednodušeně řečeno, ale dá se říct něco podobného i o vrchařských speciálech?

Vaše charakteristika je opravdu hodně zjednodušená... Když bych měl odpovědět konkrétně, tak správný SET-UP vozu ( funkční podvozek spolu s funkční správně nastavenou aerodynamikou) dokáže nahradit cca 10 - 15 % výkonu motoru.Samozřejmě to platí důrazněji pro vysokovýkonné závodní speciály s výkonovou hmotností pod 2kg/PS.

Roman Kratochvíl
06. 06. 2013, 09:06:51

Dobrý den Všiml jsem si, že jste se dostal pod 3 minuty na Ecce Homo. To je SUPER výsledek. Čas pod 3 minuty byl eště před pár lety rekordní čas, jak jste se dostal na tento čas - vývojem vozu? Děkuji

Pod 3 min. jsem se dostal již v loňském roce, avšak ne tak výrazně hluboko jako v roce letošním. Samozřejmě je to důsledek neustálého vývoje vozu, a to hlavně jeho aerodynamiky, jejimž zákonitostem začínám pomalu rozumět.

Jenda Nečas
05. 06. 2013, 13:37:46

Chtěl bych se zeptat, které z Vašich závodních aut bude nebo je osazeno touto převodovkou originální konstrukce ? Případně kolik "ostrých" kilometrů vydrží ? O Petru Bartáškovi sem slyšel už jako malý kluk z televize (autokrosový reprezentant). Vůbec sem ale netušil, že se stále pohybuje v zakulisí motorsportu. Spíše sem zaslechl jméno Fabík - hlavně ve spojení s převodovkama. Přeji mnoho zdaru nejen za volantem, ale i u "rýsovacího prkna".

Jak jsem psal již v minulé odpovědi, tuto převodovku jsme vyvinuli pro můj závodní vůz Reynard Formule Nippon, který je upravený do volné formule skupiny E2-SS. Převodovku zde používám již od roku 2009 a stále ji vyvíjíme. Za ty čtyři závodní sezóny s ní nebyl vážnější problém. Máme rovněž vyvinuty i pro komerční využití zástavby bezsynchronních převodovek systému Hewland k zástavbě do různých převodovek sériových resp.sportovních automobilů ( především samozřejmě BMW )....

Roman Vanik
05. 06. 2013, 07:52:38

Dobry den, jake pouzivate oleje v motorech a prevodovkach? Jaky mate nazor na nanotechnologie v nekterych olejich? priklad uvadim http://www.millersoils.cz ale jiste existuje cela rada vyrobcu nejen oleju, ale take pridavnych nano-aditiv. Z laboratori se postupne tyto technologie dostavaji do bezneho pouzivani. Jiste to bude driv nebo pozdeji funkcni, ale nastala tato doba jiz ted? Dekuji.

Ve všech našich vozech ( a to i zákaznických ) používáme výhradně oleje a maziva firmy Castrol. Na nanotechnologie jsem měl ještě před pár lety velice zdrženlivý názor. Do svého závodního vozu si vyvíjím převodovou skříň ve spolupráci s bývalým výborným autokrosařem Petrem Bartáškem. To on mě přivedl, když jsme se potýkali s nadměrným opotřebením přesuvníků, k produktům firmy Pro-long. Problémy zmizely a výrazně se zlepšila funkce celého systému. Dnes prakticky v mých vozech neexistuje náplň bez aplikace této technologie, a to i včetně mého přepravního kamionu. S efektem jsem maximálně spokojen.

Jenda Nečas
03. 06. 2013, 13:22:59

Letošní EH - skvělý čas 2:57,25. Další vylepšení Vašeho osobního maxima oproti loňsku. Jste BOREC !!! Jaký máte z toho pocity? Věřím, že ty nejlepší....

Děkuji za uznání, samozřejmě při svozu po druhé závodní jízdě jsem si obrovsky užíval ovace podél trati, jelikož v mých letech už člověk nikdy neví, jestli tyto okamžiky ještě zažije....V posledních letech připravuji svůj vůz spolu se svým věrným mechanikem Zdeňkem Mejsnarem ve velice skromných podmínkách. O to více nás oba samozřejmě těší, že velkým týmům s miliónovými rozpočty stále ještě stačíme, ba některé z nich i ( k jejich nelibosti ) porážíme....

Andre
29. 01. 2013, 14:26:24

Hello you come to Rampa Falperra in BRAGA/PORTUGAL this year? The Portuguese loved to see your car up the ramp of Falperra. was very good for all, hope you can come here Thank you regards Andre

I am sorry, but in Falperra was really mutch problems from organisation last year . . . I am not interesting about it this year . . .